Games for Health ontvangt grote bijdrage
Het Games for Health project is opgezet om de beste werkmethodieken en innovatief onderzoek in gamedesign te bundelen, zodat deze kunnen worden ingezet in de gezondheidszorg.
"Games spelen nu al een rol in de gezondheidszorg," aldus Ben Sawyer, hoofd van Digitalmill, die de activiteiten en planning voor Games for Health verzorgt. "We hebben trainingsspellen, spellen voor fobiebehandelingen, spellen die worden gebruikt in de omgang met pijn voor kanker- en brandwondenpatiënten, en spellen die worden gebruikt om verzorgers te trainen in nieuwe behandelmethodes."
De toelage van het RWJF zal gebruikt worden om de bestaande projecten te continueren en om nieuwe bronnen aan te boren om een duidelijk platform samen te stellen voor ontwikkelaars, met het doel om spellen in te zetten als oplossing voor verschillende gezondheidsklachten. Voorbeelden van dit gebruik zijn:
Dance Dance Revolution: Dit populaire dansspel van Konami heeft een trainingsmodus. Door het stellen van doelen kan men tijdens het spel het aantal verbrande calorieën bijhouden.
Iceworld and Splash: Spelachtige 3D omgevingen die worden gebruikt om pijn tegen te gaan bij brandwondenslachtoffers en kankerpatiënten.
Code Orange: Helpt ziekenhuizen in het maken van snelle beslissingen tijdens crisis situaties.
Het volledige bericht is te vinden op: http://www.gamesforhealth.org/