Zestien steden willen dit jaar Glazen Huis
Wat de gemeente Breda betreft is het zesdaagse evenement zeker voor herhaling vatbaar. Uit onderzoek van de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV) blijkt dat 200.000 bezoekers ten tijde van de non-stop radio-uitzendingen een bezoek brachten aan de Grote Markt. Terwijl de dj's Giel Beelen, Coen Swijnenberg en Paul Rabbering zes dagen lang niet mochten eten en geld inzamelden voor het Rode Kruis, besteedden de bezoekers 4 miljoen euro extra in de horeca en winkels binnen Breda.
De actie heeft de stad bovendien veel gratis publiciteit opgeleverd. Volgens het onderzoek is de gratis publiciteit bijna 332.000 euro waard.
Het Glazen Huis stond in 2008 voor het eerst buiten de Randstad. In 2007 stond de mobiele radiostudio op het Plein in Den Haag. Daarvoor stond het huis drie jaar lang op de Neude in Utrecht. In april maakt 3FM een keuze tussen de steden die zich voor dit jaar hebben aangeboden.
Zestien steden willen dit jaar Glazen Huis (foto: ANP)