Nieuws
SP in actie tegen kilometerheffing
De SP wil net als het kabinet dat de kosten van de auto worden verschoven van bezit naar gebruik, maar wijst de plannen toch af omdat er nog geen alternatieven zijn in de vorm van beter openbaar vervoer, gespreide werktijden en verplaatsing van werk in plaats van verplaatsing van mensen. Zoals de plannen nu zijn, wordt de kilometerheffing volgens de SP een belasting om in de file te staan.
De vervuiler/gebruiker betaald dan.
De regering krijgt daar 70 % !!! van.
Dus wat lopen die nou te mopperen...
- De SP die tegen kilometerheffing is (ik dacht dat ook de sp zo'n anti-auto) partij was
- de fipohunters
- fipohunterbashers
- fipohunterbasherbashers foto
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
De autovervuilers betalen voor meer vervuiling dan ze daadwerkelijk doen.
Bij het eerlijke principe van de vervuiler betaalt zouden alle bijproducten van de olieverwerkende industrie net zo belast moeten worden als de benzine/auto
Kijken of je het er dan nog zo mee eens bent foto
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Het gaat het kabinet alleen maar om het geld. foto
sorry hoor dat ik even dubbel lag
De enige reden dat de sp hiermee komt is dat het wel lekker bekt naar de bevolking (lees kiezers) toe.
Dit is nu juist populistsich kiezertrekkergedrag.
de km heffing moet in 2011 ingevoerd worden. dat is dus in het jaar van de volgende verkiezingen als ik het goed heb.
Ik moet het Jantje meegeven, hij denkt goed vooruit foto
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Helemaal mee eens foto en terwijl ik totaal niet voor de SP ben. Waar slaat het in godsnaam op om mensen extra te gaan belasten om de auto uit te gaan en dan geen alternatief bieden? Er zou bijvoorbeeld een gigantisch Maglev-trein netwerk gebouwd kunnen worden, zodat mensen supersnel en makkelijk naar hun werk kunnen. Maarja dit kabinet durft niet zo'n risico te nemen naar een echte oplossing.
Als alle mensen in een auto de trein of bus zouden nemen zou dat tot gestoorde opstoppingen leiden. Er is lang niet genoeg capaciteit. Aan de andere kant moet het kabinet misschien ook accepteren dat sommige mensen graag de vrijheid van een auto willen hebben.
fotofoto
Een schaap die anderen van blaten beschuldigt.
In nederland heeft de politiek er een handje van om autorijden duurder te maken, en aan het OV, wat zogenaamd de oplossing is, niets te doen.
Hier kun je een halbtax kaart kopen voor CHF 150 (ongeveer €100) en die geeft je 50% korting op het OV en ook op de meeste ferries (over de meren hier)
Deze kaart wordt belastingvrij vergoedt door de werkgever. alle kaartjes dus voor de helft van de prijs het hele jaar. het OV is netjes (behalve de internationale trein Duitsland-Italie 's avonds terug)
Los hiervan rijd het OV 's avonds ook nog regelmatig en dat is waar het om gaat.
In NL rijd het ov alleen maar regelmatig op spitstijden.
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Ik denk dat jij valse hoop koestert dat niemand door heeft dat Marijnissen anders is dan de andere politici.
Geloof me ze zitten er allemaal met hetzelfde doel (eigen belang) foto
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Vertel jij mij nou eens waar de SP voor staat?
En wat doen ze met al dit geld??????
Weet iemand waarom dat programma Over de Balk zo snel weer van de TV is verdwenen?
iedereen gelijke rechten en plichten behalve Maorijnissen
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
20-08-2008 - antwoord van SP, Dhr. P. Kwint"
Ze doen in iedergeval iets en proberen beloften waar te maken.
Ik heb de petitie op de site in iedergeval getekend.
Elke keer als je een paar kilometer voorruit rijdt, betaal je brandstof.... net zoals kilometerheffing
Elke "vervuilende" auto verbruikt meer benzine/diesel..... net zoals kilometerheffing
En als je heel veel rijdt, dan betaal je onderhoud.... wat zelfs beter werkt als kilometerheffing, want kilometerheffing houdt dus helemaal geen rekening met onderhoud of leeftijd van de wagen.
Dus wat voegt een peperduur kastje in mijn auto dan toe aan het algemeen belang?
Dus welk voordeel heeft kilometerheffing dan in vredesnaam voor mij? Ja, het heeft voordelen voor meneer Spee. Maar de regering is er in de eerste plaats om het volk te behoeden van de ondergang. Dit leidt juist naar de ondergang.
Bovendien, geen belasting meer? Gut de meeste betalen amper 300 tot 500 euro per jaar aan wegentax... ze hebben al aangegeven dat de vaste lasten gewoon blijven met het "milieu" als excuus.
Dat ze tekorten hebben dat ze 1 ding. Maar het volk voorliegen en uitbuiten is iets heel anders...
Aan de kant staan en roepen dat iedereen een goed inkomen een leuk huis een leuke vakantie en geen snel naar hun werk moeten kunnen kan ik ook!
Ongeveer 99% van je idealen aan de kant zetten om mee te mogen doen met een stelletje leugenaars en geloof waanzinnige.
Denk je nu echt dat bakellende 1cm opzij gaat met zijn idealen en ideeën ?
Sorry, ik stemde dus SP en ik sta hier achter. Milieu ok, maar kilometerheffing voegt helemaal, maar dan echt helemaal niets toe behalve een enorme kostenpost en achteraf nogmaals omdat ze in 2020 dan eindelijk beseffen dat het helemaal geen moer uitmaakt.
Het is de reinste volksverlakkerij. Eurlings heeft normaal goede plannen, maar ik had toch echt gehoopt dat hij in zou zien dat kilometerheffing echt de grootste onzin ooit is.
Ik ben even de petitie ondertekenen
Scheelt ook nog een miljarden in het aanleggen van het systeem.
Hier betaal je een bult belasting over en met de 13,000 die je overhoud koop je een auto. Waar je vervolgens 20% BTW over betaald. Vervolgens sluit je een verplichte verzekering ervoor af van welk geld een deel naar de verzekering gaat, naarnaast betaal je wegenbelasting, wat ook allemaal naar de staat gaat.
Gefeliciteerd, je hebt nu legaal in een auto voor je deur staan. Wil je er in rijden? Prima. Tank hem dan nog even vol en betaal hier btw over en accijns en je kan er zelfs in rijden.
Maar natuurlijk is dat nog niet genoeg. Binnenkort ben je nog wat kwijt voor de files die zij niet hebben op kunnen lossen met de miljarden die ze al van je hebben!
EDIT: Ik denk overigens dat de SP hier meer bezig is met verloren zieltjes terugwinnen dan dat ze echt een verschil kunnen maken, maar ok.
foto
Ja maar dan wordt de concurrentiepositie van Nederlandse vervoersbedrijven ernstig aangetast en dan komen de pomphouders in de grensstreek in moeilijkheden. Bovendien kan je dan geen reistijden beinvloeden...
Kijk, jullie snappen het.
Ik zeg:
- geen kilometerheffing
- afschaffen wegenbelasting
- afschaffen BPM
- afschaffen subsidies voor zuinige auto's
- afschaffen slurptax
- en compenseer dit door de accijnzen op brandstof te verhogen
Ja, dit zal in de eerste instantie ophef veroorzaken omdat mensen psychologisch niet tegen hogere brandstofprijzen kunnen 'omdat ze al zo hoog zijn', maar netto gaat de gemiddelde gebruiker er dus niet op voor of achteruit. Wat het wel zal opleveren is dat er 10.000 ambenarentaken vervallen en dat alle speerpunten van het kabinet verwezenlijkt worden. Namelijk: wie veel kilometers maakt betaalt meer belasting en wie onzuinig rijd betaalt meer belasting.
Ik snap niet dat de regering dit niet zelf bedenkt.
Op de site van de SP wemelt het van dit soort acties.
Je ziet alleen de acties die de krant halen.
Ja, waarom is dat? Omdat binnen de EU alleen Nederland schlemiel genoeg is om zoiets nutteloos in te voeren.
Als daarover Europese afspraken worden gemaakt is er niets aan de hand. Duitsland had inderdaad vrachtwagentax alleen (!!!) op de Autobahn. Maar daar heeft die duitse minister gelijk bij gezegd dat er dus nooit iets soortgelijks komt voor personenwagens
En waarom zegt hij dat dan? Omdat het ONZIN is......helaas hebben ze in Duitsland meer verstand van autorijden dan wij...
Toch vind ik het een slechte zaak. Iedereen kan een partij beginnen en de meest geweldige speerpunten aandragen. Er zijn echter redenen waarom sommige dingen niet zijn zoals het volk het wil. Dit is meestal om financiele redenen.
Alle heffingen motorvoertuigheffingen, accijns en de vliegtax afschaffen, allemaal geweldige speerpunten waar eenieder een hoop zieltjes mee zou winnen. Maar kijken partijen die de wereld beloven ook naar de gevolgen? Op fok lees je vaak dat de staatskas gespekt word. Ten behoeve van de koningin soms zelfs of andere onnozele opmerkingen. Feit is dat we nog steeds elk jaar een begrotingstekort hebben. Afschaffen van het koningshuis of 10.000 ambtaneren ontslaan zal hier geen invloed op hebben. Afschaffen van een hoop belastingen zal dit tekort groter maken. Geld moet er toch blijven komen anders is er minder geld voor andere dingen die belangrijk zijn. Sommige partijen beloven "en en", maar het is gewoon "of of"
Ik hou mijn hart vast als zulke idioten hier aan de macht komen. Hetzelfde gebeurd nu in Turkije met de AKP, een enorme stap terug voor het land!
Mensen die denken dat het wat uit maakt wie er in de regering zit.
Ze zitten er maar voor 1 doel. De hardwerkende mensen het geld uit de zakken kloppen.
beetje kritisch op je regering zijn ok, maar je kunt ook overdrijven.
Nee, wij hebben een verschrikkelijk fileprobleem, veel erger dan de meeste andere landen en naast de lokale milieuschade tast het onze concurrentiepositie aan, met name in de randstad. De situatie per land en per gebied is te gevarieerd. Dus dit is typisch iets wat je juist niet in Europees verband kan oplossen. In London hadden ze dichtgeslibde wegen en daar hebben ze een bijzonder heftige congestion-tax ingevoerd, dus we zijn zeker niet alleen. Dat in Duitsland heeft te maken met schade van de wegen door zware vrachtwagens, dus een geheel andere reden.
Kilometerheffing is gewoon een belangrijk instrument dat een veel fijnere sturing geeft dan alle andere middelen bij elkaar. Dat dit tot hogere lasten leidt hoeft niet als dit wordt ingevoerd gepaard met een verlaging van de wegenbelasting en/of accijns.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken