Nieuws
'Oplevering eerste superjumbo Airbus op schema'

De bouw van de superjumbo, die plaats biedt aan 555 reizigers, heeft in de afgelopen jaren fors vertraging opgelopen. Dit kwam onder meer door ruzie in de top van het Europese lucht- en ruimtevaartconcern EADS en technische problemen zoals de bedrading van het toestel. Onlangs waarschuwde de nieuwe Airbus-baas Thomas Enders voor mogelijke nieuwe problemen bij het prestigeproject.
"We liggen op schema met het oplossen van de problemen die we met de A380 hadden," zei Grube zondag tegen de Duitse krant. "Nog dit jaar leveren we het eerste exemplaar aan Singapore Airlines." De luchtvaartmaatschappij is de eerste in de wereld die commercieel gaat vliegen met het toestel.
Airbus voert een fel gevecht met de Amerikaanse concurrent Boeing om de gunst van luchtvaartmaatschappijen. Het dubbeldekstoestel A380 moet gaan concurreren met de Boeing 747. Ook is Airbus bezig met de ontwikkeling van een ander toestel, de A350. Dit langeafstandstoestel is een slag kleiner dan de A380 en moet gaan concurreren met de nieuwe Dreamliner van Boeing.
O sorry ik was in de war met Dombo...
ach ja beide kunnen vliegen en zien er lomp uit, dus who cares foto
foto
foto
Allemaal hearsay dus pin me er niet op.
Zou schijnbaar 800+ passagiers kunnen vervoeren.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
ngeMaar zou wel leuk zijn overigens.. foto
Ja ja dat schiet aardig op foto
http://www.newairplane.com/
Vliegende vleugel ontwerp is zo ver ik weet niet waar.
Wat Boeing na de 787 gaat doen als reactie op de nieuwe airbus (mooi ding trouwens van binnen) is nog niet helemaal duidelijk. Laatste wat ik las is dat ze een keus moeten maken uit 2 concurrentie modellen, het komt min of meer neer op het proberen te voorspellen van de toekomst, de keuze blijft dus nog wel even uit denk ik.
Ze willen of het oude vliegmodel hub 2 hub blijven volgen en dat betekent een tegenhanger voor de nieuwe airbus, dus ook zo groot, voor zoveel passagiers/vracht.
De andere kant is dat ze denken dat de mensen veel meer interesse krijgen om van eindpunt naar eindpunt te vliegen, snel en economisch ipv met een jumbo naar een hub te moeten en van daar naar eindbestemming. het idee wat hiervoor op tafel ligt is een supersonische jetliner voor +/-100 passagiers wat dan wel kan landen op allerlei kleine vliegvelden en zo een meer direct vervoer biedt dan via grote vliegvelden/hubs. Met nieuwe technologie van nu zouden de problemen van de Concorde (enorme geluidsoverlast en brandstofverspilling) niet meer spelen en is dat idee weer interessant geworden blijkbaar.
[edit]
Je hebt persoonlijk nog altijd meer kans te overlijden straks onderweg naar werk/huis te voet of met de auto, fiets of openbaar vervoer dan dat je kans loopt te overlijden tijdens de 2 vluchten van en naar je toekomstige vakantie.
Daarbij ga je veel vaker het risico aan je op straat te begeven dan in een vliegtuig. Dus je doet het meest riskante ook nog eens véél vaker. m.a.w. Snap de opmerkingen over het aantal passagiers en mogelijke rampen niet echt.
Tuurlijk wil ik niet in zo'n vliegtuig (welk vliegtuig dan ook) zitten als het neerstort maar de kans dat ik in een vliegtuig zit dat neerstort is kleiner dan dat ik straks door de bliksem wordt getroffen foto
Ga aan de kant. foto.
Aangezien passagiers niet in de vleugels mogen/kunnen, moet het vliegtuig toch anders gebouwd worden lijkt me
Wat een poep idee waar niemand op zit te wachten want dan moet de hele luchtvaartsector alles veranderen wat niet gaat gebeuren!
foto
Totdat je de twee rijen raampjes zit boven elkaar over de hele lengte foto
Virgin heeft aangegeven dat ze hem als exclusief vliegtuig willen inzetten, met bovenin passagiers en benden een bar/casino achtig idee.
foto
http://www.airliners.net/(...)n/read.main/3515107/
Zoiezo raar bericht dit want op discovery channel was laatst (en de herhalingen) een goeie docu over deze airbus, en daarin hoorde je al dat ze al tal van vertragingen hadden opgelopen, zo erg dat kopers/investeerders bijna de deal niet door lieten gaan!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken