Nieuws
Parkeren in binnenstad Utrecht fors duurder

WethouderTymon de Weger van bereikbaarheid en luchtkwaliteit verwacht wil de vier tot vijf miljoen euro die nu extra binnenkomt in onder meer het stimuleren van het gebruik van het openbaar vervoer en de fiets en het verbeteren van de doorstroming van het autoverkeer in de stad steken.
Andere maatregelen om het autoverkeer in de stad binnen de perken te houden zijn de aanleg van een aantal transferia, waarvan een deel al in de planning zat.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Zelfs als werknemer van een ziekenhuis betaal je meerdere euro's per dag om je auto op de parkeerplaats kwijt te kunnen... foto
Men moet dus niet zeuren, je had kunnen weten dat de Linksen het leven duurder maken foto
Ik blijf lekker in de mooie stad me spullen kopen. En voor de mensen die zoiets denken nou laat ik is met de auto komen. Je hebt parkeergarages in het centrum een transferium langs de A12 waarbij je met de tram in 10 minuten in het centrum zit. Je kan parkeren bij stadion galgenwaard waarbij de bus in 10 minuten in het centrum bent. En daarbij gaan ze de veemarkt open gooien om ook daar te mogen parkeren. Ook daar zal de bus niet meer dat 10 minuten in beslag nemen.
Daarbij is Utrecht ook nog eens het centrum der OV en gaat er van bijna alle plaatsen in de omgeving wel een bus tram of trein.
Een lege/dode stad heeft immers ook geen vervuiling.
Beter zou zijn eens na te denken voor je zo'n stinkstad vierkant volbouwt er ook voldoende parkeerplaatssen inplanned met eventueel zelfs ook goede en bredere wegen.
Maar zoals overal in nederland is parkeren gratis en als een centrum goed begint te lopen dan komen de graaiers er snel parkeerplaatssen verwijderen en maken wat er aan parkeer ruimte nog over is fokking duur.
Gevolg... veel mensen rijden een half uur rondjes in de toch al te krap aangelegde binnenstad(stadsvenieuwing heet dat)
* heeft als werk een tijdje mensen hun autos rond gereden in Amsterdam een beetje benzine en mijn loon was goedkoper dan parkeergeld betalen.
Hel miljeu is zoals gewoonlijk politieke lulpraat...
Nog even een edit, ov dat zit ook in de tang bij de overheid.
Stadsbussen rijden meestal nog op diesel trams rijden wel schoner maar zijn relatief duur en minder flexibel bij stremmngen en storingsgevoeliger vegens afhankelijkheid van externe energievoorziening(stroomnet rails en bovenleidingen)bovenleiding is bovendien vindt ik persoonlijk stadsontsierend(maw rondiut lelijk)
Verder wil ik met mijn kerstinkopen of andere meuk ook niet teveel moeten overstappen en voel ik mij vaak ook onveilig in het openbaar vervoer.
Afgezien nog van de walgelijke lichaamsgeuren waar je ongevraagd mee wordt geconfronteerd.
OV dat stinkt mij voorlopig nog teveel op alle fronten.
Katten met foto's
Katten met Filmpjes
Goed dat het voor bewoners even duur blijft, en begrijpelijk dat het langs de weg parkeren duurder wordt (neem aan dat het in de Catharijne-garages etc. even duur blijft voorlopig). Transferia (24/7 open hoop ik) zouden ook een goede zaak zijn, aan de rand van de stad ofzo.
Steeds duurder maken.. zielig gedoe dat betaaldparken.. foto
Moet je eens naar Oberhausen rijden gigantisch winkelcentrum vlak langs autobahn en gratis parkeren.
foto
Of zeezout zand houtpoeder steenstof van de stoep kauwgumstof uit een bushokje of gewoon de koperpoeder en ijzerpoeder die je in trein metro en andere ov gelegenheden inademt.
Fijnstof is overal wees blij dat het hier regelmatig regent.
edit.
Waarom ruikt ijzer naar ijzer en bv steen als steen.
Waarom walg je van strontlucht... juist ja omdat je er wat van in ademt.
* ademt nu weed dampen uit en recirculeert nu lekker zijn lucht in de atmosfeer de hele wereld rookt met mij mee foto
Katten met foto's
Katten met Filmpjes
De parkeerpolitie gaat naat het meest chagerijnige en onvriendelijke onderdeel van de gemeente: HET PARKEERBEDRIJF UTRECHT foto . Een heleboel controleurs haken af en de personele bezetting is minimaal. Daardoor wordt er ook minder intensief in wijken gecontroleerd. Om nu toch de inkomsten op gelijke hoogte te houden wordt dit uit de kast getrokken. SCHANDALIG!!!
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ook al is de kans een stuk groter dan Utreg! foto
those who understand binary and those who don't.
Als ze het nu slim aanpakken maken ze om het centrum een P ring met een aantal flinke parkeergarages. Hoeven die auto's het centrum niet in en kan iedereen zijn auto kwijt. Groningen, jaja geen randstad, maar 't werkt prima!
En we hebben ook nog transferia met een citybus!
Gelukkig wel een parkeergarage redelijk dichtbij (de kolk) dus m'n auto daar maar neergezet. Helaas duurde alles wat langer dan verwacht, dus toen ik eindelijk moe ende voldaan dacht van "ok, naar huis" kwam de eindafrekening.
Dagje parkeren Amsterdam? Kost je 40 euro.
Kon 't gelukkig wel declareren, maar toch, niemand die een beetje gezond in z'n hoofd is gaat 40 euro uitgeven om een dagje te parkeren...
Nou moet ik zeggen als ik in Amsterdam ga shoppen ofzo dat ik m'n auto meestal bij de P+R van de Arena neerzet, of bij Sloterdijk (net ff afhankelijk van hoe laat 't gaat worden, omdat Sloterdijk nog wel te bereiken is als het erg laat is) -- da's op zich een eind goedkoper maar lang zo handig niet foto
In Eindhoven is het al 3¤/uur. foto
In vrijwel alle grote steden zijn grote parkeergelegenheden buiten het centrum aangelegd met prima busverbindingen. Als je daar geen gebruik van wilt maken dan moet je maar dokken en wat mij betreft dus minimaal het dubbele van nu, maak het desnoods tien keer zo hoog als verdubbeling niet werkt. En ook die parkeergarages weg uit de binnenstad of net zo duur maken.
Ondernemers en buurtbewoners kunnen ook voor hun bezoek een parkeervergunning aanschaffen dus voor hen is het geen punt.
Prima zet van die wethouder in Utrecht, laat het een voorbeeld zijn voor de rest van het land.
Moet zeggen, ik werk er... en het is echt een gruwelijke klote stad....
Maar, dat is uiteraard subjectief foto
Schoon en beter milieu is altijd een smoes geweest om de burger te bestelen, maar met een goede oplossing komen is er niet bij, want dat kost geld... dit levert tenminste wat op.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
De Utrechters hebben het zelf gekozen, dus ik kan er geen meelij mee hebben.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
Maar het overmatige autogebruik gaat verder dan alleen milieu-aspecten: het maakt de stad lelijker, lawaaiiger, gevaarlijker en moeilijker begaanbaar. Daarom: nog hoger die parkeertarieven met vergunningen voor bewoners en ondernemers.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken