Nieuws
EU denkt aan Europese maximumsnelheid

De commissaris denkt met zijn plan de veiligheid van het verkeer te verbeteren. Niet in alle landen is de maximum 120 kilometer per uur zoals in Nederland. Op de Duitse Autobahn is er zelfs geen maximum snelheid, al zijn veel stukken snelweg weer wel begrensd. In Oostenrijk worden experimenten gedaan met snelheden van 160 kilometer per uur, terwijl we hier juist experimenteren met 80 kilometer per uur rond de grote steden.
De Duitse fabrikanten van snelle wagens als Porsche en Mercedes hebben zich steeds tegen de limieten uitgesproken.
En misschien ook een variabel maximum. Dat je, bijvoorbeeld, s nachts na 12-en tot 6 uur de volgende ochtend, 160 mag ofzo.
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.\[/b\]
Houd de linkerbaan voor snelle rijders en de rechter voor vrachtwagen en angsthazen.
Een algemeen inhaal verbod voor vrachtwagens is iig ook een goed idee.
XboxLive Gamertag: S2K Mert
foto
Ik zou kiezen voor 160, de wegen zijn daar best op ingericht. Wat ook een optie is, is een varriabele snelheid, er zijn genoeg van die lichtborden waarop ze die dingen kunnen aangeven. Ik snap best dat je in de spits niet moet gaan scheuren, maar als je 's avonds of 's nachts rijd, kan het best wel een beetje sneller dan 120. 120 is in de eeste auto's alsof je stil staat, waardoor je minder alert bent dan bij een iets hogere snelheid
“You can’t base a society on religion. The bible is no cookery book.”
www.supportdenmark.com
Het gebeurt me nu al regelmatig dat ik op mijn rem moet vliegen, terwijl ik meestal zo rond de 130-135 rij.
De max moet overdags echter op 130 liggen!
inhaal verbod voor vrachtwagens heeft ook nadelen en is zeker niet overal nodig.
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725<;/a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
Het zou mij zeer verbazen als nederland hier aan mee doet,
maar laten we hopen op 140, dat vind ikzelf netjes.
Volgens hun werken die 80km zones perfect.
Dat heel nl dat anders ziet ligt aan ons en niet aan politiek den haag... foto
Voila da is het ideale beeld volgens mij, dat tevens ook pretty verantwoord is.
Hard rijden is NIET hetzelfde als racen.
Als jij vindt van wel, leg dan maar eens uit hoe het zo komt dat jij dat vindt...
ik hou wel van dr foto
Terwijl in de verkeerswet toch duidelijk staat dat één van de basisregels is dat je met het verkeer moet meerijden om gevaarlijke situaties te voorkomen. Mensen die 80 op een 120 snelweg rijden zijn ook zo van die mensen die zichzelf belangrijker vinden dan al die andere weggebruikers. Terwijl ZIJ het zijn die de uitzondering zijn.
Zo heb je ook van die geitenwollen sokken die zichzelf aangevallen voelen wanneer je iets te hard aan komt zetten. Steevast dat die lui een baardje hebben. foto
LOL, en die mensen vinden dan dat JIJ relaxter aan moet doen. Terwijl jij juist lekker relaxed 140 aan het rijden was en pas gespannen werd toen die overspannen geitenwollen sok het nodig vond om jou af te remmen... foto
Okee, ik vind veel regeltjes ook maar klote... maar nederland heeft wel (samen met de UK) het minste verkeersdoden (50 doden per miljoen inwoners) Het EU gemiddelde is 100 (vanochtend op belgische staatsjournaal).
Of wat dacht je van een maximumsnelheid afhankelijk van de auto? Met een BMW kun je bij een lege snelweg makkelijk veilig 160 rijden, maar met een Fiat Panda is 120 al gevaarlijk. foto
Zal helemaal lekker zijn op de snelweg, auto links zit 100mtr achter me en rijd 160km per uur, ik nader met 120/110 een vrachtwagen en wil die inhalen, ik kijk nog een keer in me spiegel en zie dat ie nog steeds achter me is, ala 50mtr al, ik haal in, kijk nog en keer, en jahoor, gast zit bovenop!, op flikkeren daarmee, rij maar rustiger! ik ga heus wel zo spoedig mogelijk weer naar rechts zodra ik ingehaald heb.
Vergeet ook niet, dat niet elke auto in NL 160 rijd, mijnes gaat niet harder dan 135 met flinke wind tegen! mag ik dan niet meer inhalen omdat er pippos zijn die wel harder kunnen?
Net als die persoon hierboven zei, omdat hij moe is en snel thuis wilt zijn meot een andere doorrijden, o.k. als hij redelijk onder de max snelheid zit, op een 1 baans weg (anders kan je inhalen) dan kan ik me voorstellen dat het irriteerd, maar als die persoon zich netjes aan de snelheid haalt, een beetje afremt bij een kruispunt, is degene die zo'n haast heeft lekker fout bezig! Weersomstandigheden kunnen ook een grote rol spelen, sommige stoere mensen scheuren er nog flink op los bij hevige regen/mist/harde wind, terwijl verstandige mensen iets rustiger gaan rijden, en dan weer zo'n zelfde pippo met 'haast' achter je die lekker op je bumper gaat rijden...
nee, ik vind dat het van 2 kanten komt, (te)-hard rijders zijn net zo fout als andersom!
foto
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
Van de landen van de EU is de verdeling als volgt:
ongelimiteerd: 1
130 km/h: 5
120 km/h: 11
113 kmh: 1
110 km/h: 3
80 km/h: 1
Dus als de meeste stemmen gelden wordt het 120 km/h. Flamen okee, maar wel gefundeerd.
In Oost-Europa kunnen ze de wegen nog herkwalificeren tot doorgaande weg o.i.d., maar die véél te zuinig gebouwde Nederlandse snelwegen zouden dan wel eens helemaal funest worden.
Dus moet er éérst een wet komen die bepaalt dat je maximaal 30 kilometer mag forensen. 8)
Ik mag hopen dat jij sarcastisch was, of dat jij de getallen uit je duim hebt gezogen. Want als het werkelijk zo is, dan ben JIJ de sukkel in het verhaal.
Omdat JIJ geen zin hebt om 5 seconden te wachten met inhalen, gooi je je auto maar voor die kerel. Die kerel moet dus op zijn remmen vanwege JOU.
Jij vindt het dus heel normaal om het verkeer in gevaar te brengen om 5 seconden winst te behalen.
Dat vind ik dus ECHT belachelijk, hé. Jij creeert een verkeersgevaarlijke situatie door willens en wetens je auto voor de zijn te gooien. Jij brengt daarmee jezelf, hem EN je medeweggebruikers in gevaar.
En dat terwijl jij er totaal geen last van had dat die kerel 160 reed. Je deed het alleen maar om 5 seconden tijd te winnen.
Of deed je het eigenlijk TOCH gewoon uit laag-bij-de-grondse nijd?
foto Nee, maar blijkbaar vind je het wel mogen om het leven van jezelf en een anderen in gevaar te brengen om een measly 5 seconden winst. foto
Je hebt helemaal gelijk dat je je auto niet voor iemand moet gooien die veel te hard rijdt, omdat dat levensgevaarlijk is, maar degene die in het begin al fout zat was toch echt nog steeds degene die te hard reed.
Al is een max van 120 op sommige plaatsen inderdaad wel laag. Maar als hij er is, dan heb je je er gewoon aan te houden.
Dit is harmoniseren om te harmoniseren... terwijl het niet nuttig is... mag j straks bij Overschie 120....ipv 80... pff...
Is éénmalig wel een hoop gedoe maar dan zijn we ook jaren van het geleuter af want met name daarvan krijg je in dit land een punthoofd. Om over allerlei onzinnige experimenten maar te zwijgen (80 km enzo).
Ik rijd dagelijks over een nieuw stuk snelweg van 20 km waarover ruim 20 jaar gekletst is, toen men eindelijk uitgepraat was lag het hele stuk er binnen 1,5 jaar.
Daarnaast kun je sommige dingen gewoon niet met elkaar vergelijken. Zo heb je in Duitsland en Frankrijk gewoon veel minder in- en afritten dan in Nederland, waardoor je minder in- en uitvoegend verkeer heeft, wat betekent dat je de maximumsnelheid kunt verhogen. Als je echter een gebied als het Ruhrgebied vergelijkt met Nederland, kwa dichtheid van het wegennet en kwa grote komt dat ongeveer overeen, dan zul je zien dat er daar bijna geen een plek is waar je harder dan 120km/u mag. Allen op stukken waar er gedurende 10km geen af- of oprit is, mag je in Duitsland harder dan 130km/u. Op eigen risico wel te verstaan, want als je een ongelukt hebt, ben je altijd schuldig. Ook al is het iemand die jou van achteren 'pakt'. (In dat geval zijn trouwens beiden schuldig!).
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken