Nieuws
Invoegen zorgt voor ruzie op de A2
Het is een ergernis van veel automobilsten: auto's die bij een ritsstrook tot het einde toe doorrijden, en dan pas invoegen. Zo ook van een 36-jarige inwoner van Leusden. Hij reed gisteren rond 15:30 uur in z'n Peugeot op de A2 bij Ouder-Amstel en liet één auto invoegen. Een Mercedesbus vond hij te ver doorrijden, en liet hij er niet tussen. Uiteindelijk moest hij dat bekopen met een paar klappen.
Doordat de man de bus er niet tussen liet, ontstond er een aanrijding bij het verdrijvingsvlak. De 37-jarige bestuurder uit Maarssen stapte daarop uit zijn bus en sloeg de bestuurder van de Peugeot door het geopende raam in het gezicht. Zijn passagier kwam ook naar buiten, en deed hetzelfde.
De Verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten heeft de twee twee mannen aangehouden. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.
Althans, 4 jaar geleden was dat nog wel zo...
Je hoeft dus ook niet meteen te veranderen van rijbaan zodra het bordje er staat van: "ritsen vanaf hier". Dan kun je vaak nog wel een eind verder rijden.
Prima toch. Dat is ritsen.
Het gros van de automobilisten zullen het rijden nooit onder de knie krijgen..... foto
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
ik erger me ook altijd kapot aan dat soort mensen die menen dat ze beter zijn dan alle anderen die aan het wachten zijn.
En ik ga niet alle mercedes-rijders generaliseren maar het is vaak wel dat gaies die zo arrogant rijden!
Die gozer die de ander in het geizcht, die kan ik wel begrijpen. Hij wordt als schuldige gezien in het ongeluk en moet dus meer premie gaan betalen. Dus ik kan die frustatraties wel begrijpen.
Kan me wel iets bij voorstellen, zo'n reactie............................. foto
Facebook | Lexie @ Twitter | 026 forum
Maar toevallig had ik er vorige week een stukje over mijn ervaring geschreven hiero op het Fok! forum..
Invoegen op/na snelweg
Verklein je avatar met color reduction!
Maak je eigen animated gif Online!
De instructeur gelijk in een deuk natuurlijk foto
Idd, soms hebben mensen een kort lontje :S
ik had een keer ook zo bijna een aanrijding door iemand die me niet wou laten invoege, die had ik ook in puin geslagen als ie nog had gestopt(zat zowat in de vangrail)
Bedoel die asfalt ligt daar niet voor jan met de korte achternaam zeg maar.
De invoegstrook en ritsstrook zijn er om over de gehele lengte gebruikt te worden; je hebt dan de tijd om de juiste snelheid te maken door te versnellen of af te remmen, de situatie in te kunnen schatten en de medeweggebruikers de kans te geven om plaats te maken.
Hetzelfde geld voor baanvakken die doormiddel van signalering afgesloten worden: vanaf de schuine pijl moet je van baan wisselen, bij het rode kruis moet je gewisseld zijn. Heel veel menden gaan vol op de rem en proberen panisch hun auto bij de eerste pijl tussen het andere verkeer te proppen waardoor de hele boel vastloopt.
Gewoon rustig met het verkeer naast je meerijden, richtingaanwijzer aanzetten en als er plek vrijkomt rustig invoegen. Makkelijk zat.
Hetzelfde geld voor links rijden: ja je mag maar 120, maar ga nou gewoon naar de rechterweghelft om iemand die 140 rijd er langs te laten. Dan hoef jij je niet op te winden over duwen, en de ander kan fijn doorrijden. Dat je daar maar 120 mag dat weet de ander ook wel.
En natuurlijk direct de vuisten gebruiken... dommer kan het niet.
Voor mensen die mij kennen weten dat ik het woord dom niet snel in de mond neem. Echter voor deze gebeurtenis maak ik graag een uitzondering.
OT: nogal aso zo reageren in het verkeer.
Art. 5 Wegenverkeerswet 1994: "Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd."
En dit wetsartikel gaat boven welke verkeersregel dan ook. Art. 5 is bijvoorbeeld ook de reden dat politieauto's vaak de achtervolging van een verdachte moeten staken, zij moeten zich immers aan de wet houden.
En al zeker niet agressief worden omdat je zelf een aanrijding veroorzaakt.
Wat en tuig van de riggel zeg.
foto
Zoals hier dus...
Dus ondanks het feit dat iedereen die mensen aso vindt (nou doen sommigen het wel erg asociaal) is het gewoon de regel! Op de baan ernaast heb je er voor te zorgen dat mensen netjes kunnen invoegen.
Dat zal ook de reden zijn geweest dat beide chauffeurs een bon kregen. Ze zaten beiden fout!
waardoor in mijn ogen Art.5 op hem slaat en niet op de rijbaan rijdende bestuurder!
iemand die invoegd pleegd een bijzondere verichting en zo'n iemand heeft nooit voorang ten opzichte van het overige verkeer.
Hij is er nog goed van afgekomen. Zolang je niet op de vluchtstrook rijdt is het okey, sterker nog; je mag op de vluchtstrook invoegen als je niet anders kan.
Mocht het niet lukken om in te voegen mag je niet doorrijden op de vluchtstrook. Is het echt te druk, wacht dan aan het begin van de invoegstrook. Je hebt dan de mogelijkheid om snelheid te maken op de invoegstrook.
en echt niet alleen mercedes rijders geloof mij maar.
en ze mogen blij zijn dat ik geen cop`er ben, dan zouden zeker 95% hun rijbewijs mogen inleveren fotofoto
Waar ik (met 65.000 km op jaarbasis - hoofdzakelijk in de spits) me mateloos aan irriteer zijn mensen die het proces van ritsen gewoon niet snappen.
Dagelijks voorbeeld: A17 richting moerdijkbrug is erg druk, hoewel de verkeerssituatie aldaar een hoop ellende veroorzaakt (3 banen moeten naar één, en 2 banen de verschillende kant op) probeert rijkswaterstaat ons erop tw wijzen, dat we moeten ritsen.
Toch gaat er bij het bord "Ritsen over 1 KM" al de een na de ander opzij om te ritsen. Rij gewoon door tot het "ritspunt"!!!! Dit veroorzaakt alleen maar meer oponthoud omdat er ook een hoop zijn die zich wel gewoon aan de rits-principes houden en dus weer wel doorrijden!!
Met andere woorden, ritsen is 1 auto van de linkerbaan en 1 auto van de rechterbaan samenvoegen!
Achterlijke debielen in het verkeer foto
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
geef ritster voorrang!!!
als een auto duurder en sneller is dan die van jou, dien je eigenlijk altijd voorrang te geven, maar dat ter zijde..
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken