West-Europa zal in 2007 net zo veel mobiele telefoons als mensen hebben. Dat stelt het Britse onderzoeksbureau Analysys Research. Op dit moment zijn er gemiddeld nog 'maar' negen mobieltjes per tien inwoners. Groot-Brittannië, Zweden en Italië hebben al wel een 'penetratiegraad' van honderd procent. Dit betekent overigens niet dat iedereen een gsm heeft, aangezien sommige mensen meerdere gsm's of telefoonkaarten hebben.
Het bureau voorspelt voor de branche een omzetgroei van negen procent tussen 2004 en 2007. Die groei wordt in de voorspelling vooral veroorzaakt doordat de onderzoekers denken dat video en internet via mobieltjes steeds populairder gaat worden. De telefoonbedrijven kunnen volgens het bureau vooral hun winst vergroten door klanten bij de concurrent weg te lokken, en door de consumenten er van te overtuigen meer te gaan bellen.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Ik heb hier nog 3 oude liggen, waarvan er 2 niet werken. Hebben ze dat dan gewoon meegerekend in hun onderzoek, of hebben ze gekeken naar het aantal werkende gsm's/simkaarten?
Op donderdag 5 mei 2005 17:13 schreef SnowBite het volgende: Ik heb hier nog 3 oude liggen, waarvan er 2 niet werken. Hebben ze dat dan gewoon meegerekend in hun onderzoek, of hebben ze gekeken naar het aantal werkende gsm's/simkaarten?
Het lijkt me toch dat ze naar werkende 06-nummers (of in andere landen iets anders) kijken.
Valt me eigenlijk nog tegen, dat er boven de, zeg, 16 jaar geen penetratiegraad van 100 % is. De hele telefoonervaring is gewoon veranderd. Vroeger belde je een locatie, tegenwoordig bel je een persoon. Op die manier ervaart bijna iedereen het nu. Geen wonder dus dat iedereen een mobiel heeft. Die paar die er nu nog geen hebben zijn volgens mij voornamelijk van die kijk-mij-eens-geen-mobiel-hebben-ben-ik-nu-niet-alternatief-types. Aanstellers.
Op donderdag 5 mei 2005 17:36 schreef Asmodean het volgende: In 2007 evenveel kanker als mensen....
Nokia, cancering people
??? foto Hoezo kanker? Hoe kom je daar nu bij? Het enige dat volgens mij bewezen is, is dat de hersenen een beetje opwarmen van mobiel bellen. Net als van hardlopen, of van warm weer, of misschien wel van hard nadenken (heb jij vast weinig last van). Kom maar met een zinnig onderzoek, als je graag zo stellig beweert dat je er kanker van krijgt. (Dat is dus geen onderzoek van de vereniging tegen mobieltjes of zo foto )
Op donderdag 5 mei 2005 17:51 schreef DaanA het volgende:
[..]
??? foto Hoezo kanker? Hoe kom je daar nu bij? Het enige dat volgens mij bewezen is, is dat de hersenen een beetje opwarmen van mobiel bellen. Net als van hardlopen, of van warm weer, of misschien wel van hard nadenken (heb jij vast weinig last van). Kom maar met een zinnig onderzoek, als je graag zo stellig beweert dat je er kanker van krijgt. (Dat is dus geen onderzoek van de vereniging tegen mobieltjes of zo foto )
Is hetzelfde als mensen die beweren klachten te krijgen van een mast boven op hun eigen flat...
1. het betonnen plafond houdt 98% van de straling tegen. oorzaak is dezelfde als wanneer jij ineens geen bereik hebt in flats, wc's, badkamers enzovoort. Kooi van Faraday heet dat. 2. De zendunits van een mast staan altijd schuin afgesteld. Beetje te vergelijken met een vuurtoren. direct onder de mast heb je dus niet eens bereik van diezelfde mast. (m.a.w. direct onder de mast is geen straling meetbaar van diezelfde mast!!!)
Gewoon massahysterie. Je weet al eeuwen dat er al enorm veel straling om je heen hangt. Radio/TV en weet ik niet wat nog allemaal meer. Dat was inzet van de massahysterie toen tv net op kwam, en vast ook toen radio net uitgevonden was...
"Computer games don't affect kids; I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989
Op donderdag 5 mei 2005 17:51 schreef DaanA het volgende:
[..]
??? foto Hoezo kanker? Hoe kom je daar nu bij? Het enige dat volgens mij bewezen is, is dat de hersenen een beetje opwarmen van mobiel bellen. Net als van hardlopen, of van warm weer, of misschien wel van hard nadenken (heb jij vast weinig last van). Kom maar met een zinnig onderzoek, als je graag zo stellig beweert dat je er kanker van krijgt. (Dat is dus geen onderzoek van de vereniging tegen mobieltjes of zo foto )
Oke, is goed. Dit vind ik wel een stellig onderzoek, vind je niet? Verder vind ik het redelijk... eh... dom... om nou weer meteen met die zin als "heb jij vast weinig last van" aan te komen zetten, zonder dat je er zelf ook maar iets van weet. Beetje kinderachtig, vind je niet?
quote:
Drie keer zo veel kanker bij GSM-masten, Metro, 18 augustus 2004 woensdag, 18 augustus 2004
AMSTERDAM,
Duits onderzoek toont aan dat mensen die binnen een straal van vierhonderd meter van een GSM-mast wonen ruim drie keer zoveel kans hebben kanker te krijgen. Gedurende tien jaar zijn 967 inwoners van het plaatsje Naila gevolgd door artsen.
In die periode werd onder de 320 mensen die nabij een GSM-basisstation woonden 3,27 keer zoveel kanker geconstateerd. De Nederlandse gezondheidsraad blijft van mening dat GSM en UMTS-straling geen bewezen nadelige uitwerking op de volksgezondheid hebben.
Neurobioloog Hugo Schooneveld vindt dat de raad zich actiever moet gaan opstellen: ''Deze situatie is natuurlijk niet alleen in Duitsland. Bovendien is dit onderzoek alleen gericht op GSM-masten, terwijl UMTS nog vele malen sterker is.'' Schooneveld doet onderzoek naar electromagnetische velden en de invloed daarvan op mensen.
De gezondheidsraad bekijkt uitsluitend onderzoeken die in wetenschappelijke publicaties zijn opgenomen. De raad heeft geadviseerd om het onderszoek van TNO van vorig najaar in Zwitserland te laten overdoen, omdat de resultaten naar de standaard van de raad niet wetenschappelijk genoeg zijn.
Schooneveld is er niet gerust op hoe de Nederlandse regering haar belangen afweegt: ''Op dit moment lijkt het erop dat menselijke belangen ondergeschikt zijn aan economische. Dat vind ik een slechte zaak.''
Nederland hanteert ook de grootste stralingsnorm van de wereld, dit vind ik ook best zorgwekkend. Zelfs groter dan Amerika, en andere landen waar gezondheid niet belangrijk schijnt te zijn.
Tot slot nog een citaat van minister Hoogervorst, mbt UMTS-straling.
"Ik ga een belangrijke technologische ontwikkeling NIET stopzetten, voordat absoluut zeker is dat het WEL schadelijk voor de gezondheid is"
Dit was na aanleiding van het eerste UMTS-onderzoek van TNO, waaruit bleek dat UMTS wel degelijk schadelijk was, en direct moest worden gestopt. Persoonlijk denk ik dat het humanitairder is om te zeggen: "Ik ga die masten NIET plaatsen, voordat absoluut zeker is dat het NIET schadelijk is". Maar goed, er gaat te veel geld mee gemoeid om dat soort uitspraken te kunnen doen blijkbaar...
Across the stream with wooden shoes With bells to tell the king the news A thousand misty riders climb up Higher once upon a time Last.fm
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende: als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt. 👾
Op donderdag 5 mei 2005 18:31 schreef Asmodean het volgende: [..] Beetje kinderachtig, vind je niet? [..]
Ja, beetje wel, maar wel leuk altijd foto Neem maar met een korreltje zout. foto
quote:
[...]Dit was na aanleiding van het eerste UMTS-onderzoek van TNO, waaruit bleek dat UMTS wel degelijk schadelijk was, en direct moest worden gestopt. Persoonlijk denk ik dat het humanitairder is om te zeggen: "Ik ga die masten NIET plaatsen, voordat absoluut zeker is dat het NIET schadelijk is". Maar goed, er gaat te veel geld mee gemoeid om dat soort uitspraken te kunnen doen blijkbaar...
Ja, je begrijpt natuurlijk wel dat ik het met de gezondheidsraad eens ben dat je alleen wetenschappelijke bronnen moet geloven. Als TNO zegt dat het schadelijk is, wil ik het wel geloven, maar dat ze dat zeggen, daarvan wil ik natuurlijk wel een bron zien. Ik kan ook wel zeggen dat TNO zegt dat pannenkoeken met stroop gezond zijn, of juist ongezond. En in de Telegraaf verschijnt iedere dag wel zo'n ongefundeerd artikel.
Voor de geïnteresseerde: inhoudelijk Veel "onderzoeken" bewijzen heel andere dingen dan ze willen. Zo kun je bijvoorbeeld bewijzen dat hoogspanningslijnen ongezond zijn, door aan te tonen dat mensen die in de buurt van hoogspanningslijnen wonen gemiddeld minder oud worden. Dat komt alleen wel doordat de meeste hoogspanningslijnen langs snelwegen staan. Die mensen gaan eerder dood door de uitlaatgassen en niet door die lijnen. (Trouwens, onze faculteit (elektrotechniek, Eindhoven) heeft daar ook onderzoek naar gedaan en ze kunnen het veld op de grond niet eens meten, omdat het veld dat door het weer veroorzaakt wordt veel groter is. Verder geven hoogspanningskabels (die hangen in tegenstelling tot -lijnen niet aan masten, maar zitten in de grond) hetzelfde veld en daar worden mensen niet ziek van. Allemaal onzin dus.) En als we dan even kritisch naar jouw eerste onderzoek kijken: er zijn 1000 mensen gevolgd (heel weinig trouwens) waarvan eenderde in de "buurt" van een mast woonde en daarvan kreeg in tien jaar een drie keer zo groot deel kanker als van de rest. Maar in 10 jaar krijgen van 1000 mensen zo'n 24 (0,24 % per jaar, bron: CBS) een vorm kanker. Daaronder valt alles ten gevolge van roken, drinken en nog veel meer. Als ten gevolge van die gsm-mast drie keer zoveel mensen kanker kregen als normaal (van eenderde van 1000 zijn het er dus 1/3 * 24 = 8), heb je op 1000 mensen ineens 16 + 3*8 = 40 mensen met kanker. Da's een toename van 67 % als gevolg van GSM-masten! Dat zou betekenen dat als je even aanneemt dat overal grofweg 1/3 van de bevolking dicht bij GSM-masten woont en die dingen alleen invloed hebben op de mensen die er dichtbij wonen (ja ja, ik weet dat zoiets kwadratisch of zo af zou moeten nemen), er in vergelijking met voor de plaatsing van die masten, een jaar of tien geleden, 67 % meer gevallen van kanker zouden moeten zijn. En als je er vanuit gaat dat in Nederland tegenwoordig iedereen dicht bij zo'n mast woont, dan zou het zelfs met 200 % toegenomen zijn! De cijfers van het CBS laten echter een heel stabiel beeld zien. Voor mij reden om te concluderen dat het aangehaalde onderzoek ondeugdelijk is en in de prullenbak thuishoort. Wat mij betreft hoort dit onderzoek meer in de categorie "ooievaar brengt echt de baby'tjes". Als je gaat kijken wanneer er veel baby's geboren worden en wanneer er veel ooievaars gesignaleerd worden, blijken die periodes akelig goed overeen te komen. (Iedereen begrijpt natuurlijk dat de meeste baby's in de lente geboren worden, omdat het negen maanden daarvoor zomervakantie was. Dat er in de lente meer ooievaars zijn, is ook duidelijk.)
Onderwerp van de studie vormden 622 inwoners van de plaats Netanya die binnen een straal van 350 meter van een zendmast wonen (groep A) en ruim 1200 inwoners die verder weg wonen (groep B). . Het onderzoek start een jaar nadat de mast is geplaatst. In dat jaar registreren de onderzoekers acht kankergevallen in groep A en twee in groep B. In het derde jaar na plaatsing van de mast doen zich opnieuw acht kankergevallen voor in groep A en twee in groep B, zo melden de onderzoekers in een naschrift. Het verschil in kankerincidentie tussen beide groepen is immens, omdat groep B twee keer zo groot is als groep A. Vergeleken met het risico op kanker in de algemene bevolking ligt de kans op kanker bij de inwoners die dicht bij de mast wonen 4,15 keer hoger.
Je moet toegeven dat het op zn minst opmerkelijk is te noemen.
Across the stream with wooden shoes With bells to tell the king the news A thousand misty riders climb up Higher once upon a time Last.fm
Trouwens, over kanker en zendmasten, ik heb de cijfers gezien van de kankergevallen rond de Watertoren (de lokale zendmast hier), en die liggen flink wat hoger dan in de rest van Aalten. Mja, het ligt vast aan die mensen zelf, als je maar lang genoeg tegen jezelf zegt dat je kanker hebt krijg je het vanzelf wel.
Op donderdag 5 mei 2005 19:58 schreef Asmodean het volgende: [..] je weet niet eens hoe dat onderzoek uitgevoerd is, hoe kun je dan nu al concluderen dat het niet deugt? [...][onderzoek][...] Je moet toegeven dat het op zn minst opmerkelijk is te noemen.
Het is zeker opmerkelijk. Te opmerkelijk eigenlijk. Als je het hele artikel leest, kom je er dan ook snel achter dat dit onderzoek niet meer aantoont dan dat er, om de een of andere reden, wat meer gevallen van kanker waren. Alle conclusies worden verderop in het artikel systematisch onderuit gehaald, waarna er niet meer overbijft dan de stelling dat er meer onderzoek nodig is, omdat dit onderzoek niets bewijst. Als het aantal nou voor de plaatsing laag was en na de plaatsing structureel steeg, dan was het al geloofwaardiger geweest, maar de stijging houdt maar even aan en ik zie ook helemaal geen cijfers van voor de plaatsing. En zoals ik al schreef: als de percentages in dit artikel zouden kloppen, dan was er in Nederland de laatste tien jaar een stijging van het aantal kankergevallen geweest van tussen de 67 en de 200 % en die stijging is (gelukkig) volledig uitgebleven. Van een prof bij ons op de faculteit heb ik ook weleens gehoord dat er, toen zijn toenmalige werkgever net een gsm-mast op een flatgebouw geplaatst had, ineens heel veel klachten kwamen over hoofdpijn. Pikant detail was dat dat ding nog geen stroomvoorziening had en dus nog uit stond foto
Let wel: ik zeg niet dat het niet kan dat gsm-masten kanker veroorzaken. Ik zeg alleen dat het nog niet aangetoond is en zolang dat niet gedaan is, geloof ik er niet in. Dus kom nou eens met een onderzoek dat volgens mijn redenering uit mijn vorige reactie niet onderuitgetrapt kan worden of trap mijn redenering zelf onderuit. Met herhalen van wat je al zei voeg je niets toe.
Tja, tegenwoordig hebben kinderen al een telefoon als ze net uit de wieg zijn. Zo leren ze geld te verbrassen aan kansloze smsjes, logo's beltonen enz. En pappie en mammie vinden het allemaal geweldig!
Op donderdag 5 mei 2005 21:11 schreef Asmodean het volgende: [..] dat heb je goed beargumenteerd!!! Jij moet intelligent zijn!!!
Dat die opmerking niet intelligent was, is duidelijk, maar jijzelf neemt ook stelling zonder zinnige argumenten. Een of ander halfslachtige conclusie op basis van een veel te kleine steekproef overnemen duidt ook niet echt op intelligentie. Ik wacht nog steeds op steekhoudende argumenten... (al geloof ik - onbeargumendeerd foto haha - niet dat je echt dom bent, hoor foto )
Gaat dit dan over het totale aantal verkochte mobiele telefoons ooit? Als dat zo is lijkt het mij vrij nutteloos, ik heb hier inmiddels 6 toestellen versleten (welke allemaal nog in mijn bezit zijn) en de 7de komt er volgende week. Het aantal actieve mobiele aansluitingen lijkt me een betere graadmeter.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
maar ik weet zeker dat pseudo wetenschappers ongelijk hebben.
Ik gooi mijn ouwe mobiel weg na gedane arbeid, gaan we dat met mensen dan ook doen?
Hebben ze dat dan gewoon meegerekend in hun onderzoek, of hebben ze gekeken naar het aantal werkende gsm's/simkaarten?
Bij de titel dacht ik alleen wel dat het om de hele wereld ging..dacht al, das veel!!! foto
En dan nog een stuk of 5 simkaarten foto
Nokia, cancering people
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
Valt me eigenlijk nog tegen, dat er boven de, zeg, 16 jaar geen penetratiegraad van 100 % is. De hele telefoonervaring is gewoon veranderd. Vroeger belde je een locatie, tegenwoordig bel je een persoon. Op die manier ervaart bijna iedereen het nu. Geen wonder dus dat iedereen een mobiel heeft. Die paar die er nu nog geen hebben zijn volgens mij voornamelijk van die kijk-mij-eens-geen-mobiel-hebben-ben-ik-nu-niet-alternatief-types. Aanstellers.
1. het betonnen plafond houdt 98% van de straling tegen. oorzaak is dezelfde als wanneer jij ineens geen bereik hebt in flats, wc's, badkamers enzovoort. Kooi van Faraday heet dat.
2. De zendunits van een mast staan altijd schuin afgesteld. Beetje te vergelijken met een vuurtoren. direct onder de mast heb je dus niet eens bereik van diezelfde mast. (m.a.w. direct onder de mast is geen straling meetbaar van diezelfde mast!!!)
Gewoon massahysterie. Je weet al eeuwen dat er al enorm veel straling om je heen hangt. Radio/TV en weet ik niet wat nog allemaal meer. Dat was inzet van de massahysterie toen tv net op kwam, en vast ook toen radio net uitgevonden was...
Kortom, waar hebben we het over? foto
Hier ook nog een klein artikeltje overigens: http://www.nu.nl/news.jsp?n=458891&c=51
Tot slot nog een citaat van minister Hoogervorst, mbt UMTS-straling.
"Ik ga een belangrijke technologische ontwikkeling NIET stopzetten, voordat absoluut zeker is dat het WEL schadelijk voor de gezondheid is"
Dit was na aanleiding van het eerste UMTS-onderzoek van TNO, waaruit bleek dat UMTS wel degelijk schadelijk was, en direct moest worden gestopt. Persoonlijk denk ik dat het humanitairder is om te zeggen: "Ik ga die masten NIET plaatsen, voordat absoluut zeker is dat het NIET schadelijk is". Maar goed, er gaat te veel geld mee gemoeid om dat soort uitspraken te kunnen doen blijkbaar...
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
foto
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
ALLE MOBIELTJES HET LAND UIT
succes met lezen!
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
Voor de geïnteresseerde: inhoudelijk
Veel "onderzoeken" bewijzen heel andere dingen dan ze willen. Zo kun je bijvoorbeeld bewijzen dat hoogspanningslijnen ongezond zijn, door aan te tonen dat mensen die in de buurt van hoogspanningslijnen wonen gemiddeld minder oud worden. Dat komt alleen wel doordat de meeste hoogspanningslijnen langs snelwegen staan. Die mensen gaan eerder dood door de uitlaatgassen en niet door die lijnen. (Trouwens, onze faculteit (elektrotechniek, Eindhoven) heeft daar ook onderzoek naar gedaan en ze kunnen het veld op de grond niet eens meten, omdat het veld dat door het weer veroorzaakt wordt veel groter is. Verder geven hoogspanningskabels (die hangen in tegenstelling tot -lijnen niet aan masten, maar zitten in de grond) hetzelfde veld en daar worden mensen niet ziek van. Allemaal onzin dus.)
En als we dan even kritisch naar jouw eerste onderzoek kijken: er zijn 1000 mensen gevolgd (heel weinig trouwens) waarvan eenderde in de "buurt" van een mast woonde en daarvan kreeg in tien jaar een drie keer zo groot deel kanker als van de rest. Maar in 10 jaar krijgen van 1000 mensen zo'n 24 (0,24 % per jaar, bron: CBS) een vorm kanker. Daaronder valt alles ten gevolge van roken, drinken en nog veel meer. Als ten gevolge van die gsm-mast drie keer zoveel mensen kanker kregen als normaal (van eenderde van 1000 zijn het er dus 1/3 * 24 = 8), heb je op 1000 mensen ineens 16 + 3*8 = 40 mensen met kanker. Da's een toename van 67 % als gevolg van GSM-masten!
Dat zou betekenen dat als je even aanneemt dat overal grofweg 1/3 van de bevolking dicht bij GSM-masten woont en die dingen alleen invloed hebben op de mensen die er dichtbij wonen (ja ja, ik weet dat zoiets kwadratisch of zo af zou moeten nemen), er in vergelijking met voor de plaatsing van die masten, een jaar of tien geleden, 67 % meer gevallen van kanker zouden moeten zijn. En als je er vanuit gaat dat in Nederland tegenwoordig iedereen dicht bij zo'n mast woont, dan zou het zelfs met 200 % toegenomen zijn!
De cijfers van het CBS laten echter een heel stabiel beeld zien. Voor mij reden om te concluderen dat het aangehaalde onderzoek ondeugdelijk is en in de prullenbak thuishoort.
Wat mij betreft hoort dit onderzoek meer in de categorie "ooievaar brengt echt de baby'tjes". Als je gaat kijken wanneer er veel baby's geboren worden en wanneer er veel ooievaars gesignaleerd worden, blijken die periodes akelig goed overeen te komen. (Iedereen begrijpt natuurlijk dat de meeste baby's in de lente geboren worden, omdat het negen maanden daarvoor zomervakantie was. Dat er in de lente meer ooievaars zijn, is ook duidelijk.)
Dus nogmaals: kom met een deugdelijk onderzoek.
mobiele telefonie veroorzaakt kanker en andere kwalen, alleen er gaat zo veel geld in om dat niemand het wil weten foto
je weet niet eens hoe dat onderzoek uitgevoerd is, hoe kun je dan nu al concluderen dat het niet deugt?
hier staat het onderzoek, en ook een tweede onderzoek wat tot dezelfde conclusie kwam overigens een beetje uitgelegd: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1194499 Je moet toegeven dat het op zn minst opmerkelijk is te noemen.
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
And No Mather What They Do,
There Will Never Be Another You,
foto
En zoals ik al schreef: als de percentages in dit artikel zouden kloppen, dan was er in Nederland de laatste tien jaar een stijging van het aantal kankergevallen geweest van tussen de 67 en de 200 % en die stijging is (gelukkig) volledig uitgebleven.
Van een prof bij ons op de faculteit heb ik ook weleens gehoord dat er, toen zijn toenmalige werkgever net een gsm-mast op een flatgebouw geplaatst had, ineens heel veel klachten kwamen over hoofdpijn. Pikant detail was dat dat ding nog geen stroomvoorziening had en dus nog uit stond foto
Let wel: ik zeg niet dat het niet kan dat gsm-masten kanker veroorzaken. Ik zeg alleen dat het nog niet aangetoond is en zolang dat niet gedaan is, geloof ik er niet in. Dus kom nou eens met een onderzoek dat volgens mijn redenering uit mijn vorige reactie niet onderuitgetrapt kan worden of trap mijn redenering zelf onderuit. Met herhalen van wat je al zei voeg je niets toe.
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
Dus komt wel uit zo in 2007 denk.
Kijk eens op www.milieuziektes.nl
www.stopumts.nl
en http://www.vitalitools.nl/content/e_gez.php voor wat technische info.
Genoeg degelijke onderzoeken dunkt me. Het voorzorgsprincipe zou hier op z'n plaats zijn.
Mvg,
Roy
En als ik dit zo lees kan ik niet anders concluderen dat je wel een enorm depressief figuur moet zijn, de inhoud is letterlijk triest te noemen.
Doemdenker.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken