Eigenlijk is het niets nieuws maar de benzineprijs gaat op 1 januari wederom omhoog. Doordat de overheid in het nieuwe jaar hogere accijnzen en heffingen int, wordt benzine 2,2 eurocent duurder. Dat heeft marktleider Shell aangekondigd.
Euro ongelood komt daarmee op 1,09 euro en super plus op 1,144 euro. Voor diesel verandert er nauwelijks iets.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Ik ken me nog herrineren dat Shell een tijdje terug op hun tankbonnetjes een regel zetten van van de 60 gulden die u nu gepint heeft gaat er 40 gulden naar de regering dat moesten ze toen snel eraf halen omdat er teveel gezeur overkwam nederland is gewoon een KHKJASDJKDHKJLD land!
Best wel raar dat de benzinneprijzen zo hoog zijn op dit moment terwijl een vat ruwe olie nu heel erg goedkoop is. De OPEC gaat de productie verminderen om de prijs van olie weer een beetje omhoog te krijgen. Gaat weer lekker... [ Dit bericht is gewijzigd door Dlocks ]
Een tijdje geleden moest de waakhond NMA een onderzoek instellen naar prijsafspraken die de Olie maatschappijen zouden maken. De maatschappijen zouden mischien wel eens enkele centen teveel rekenen. Als je dat leest en dit artikel vind ik dat de regering zich belachelijk maakt en pure nazi manieren hanteert. De rijder heeft geen keus, de regering weet toch wel dat er niet minder om gereden wordt. En als ze de prijs met steeds enkele centen verhogen kunnen ze daarmee hun Over de Balk mislukte investeringen verhullen. Wou dat het al verkiezingstijd was.
[Achterkamerpie mode] K : De prijzen naar boven afronden voor de euro\'s, is natuurlijk not done. Z: Nou ja, dan verhogen we de accijns toch. [/Achterkamerpie mode]
Tja dat kwartje van Kok zit ook nog steeds in de prijs verwerkt, terwijl dat een tijdelijke maatregel was. Het blijft een feit dat het grootste gedeelte van de prijs richting regering gaat foto
Huh.. Ik dacht dat de benzineprijzen juist verlaagd zouden worden, omdat al die heffingsshit niet nodig was en de prijzen zo kunstmatig hoog gehouden werden...
I feel so right[br]Dancing all night[br]You blow my mind[br]'Cos you're so fine
Ik hoop toch echt dat er binnenkort wat gaat veranderen in bezineland. Zouden de oliemaatschappijen trouwens nog vervolgd worden vanwege het kunstmatige hoog houden van de prijzen?
De benzineprijs stijgt nu doordat de OPEC (raad van grootste olieproducerende landen) in een week de olieproductie met meer dan 1,5 miljoen vaten heeft verlaagd. Ze willen de prijs omhoogkrijgen van 20 dollar naar 25 dollar per vat. Daarom zal de benzine wel duurder worden.
Alleen wat ik meestal niet snap: prijs olie omhoog, benzine ook netzoveel omhoog. Prijs olie omlaag, benzine niet/weinig omlaag. foto Dáár halen ze al hun winst vandaan!
Lang leve onze overheid.. Hmm.. goh.. zou het flitsen dit jaar tegen zijn gevallen ofzo? En zo gaat de klopjacht op automobilisten steeds verder.. bah. foto
Iedereen heeft het wel over het kwartje van kok maar de meesten vergeten het dubbeltje van Den Uyl! die zit er ook nog steeds bij, dus is de benzine al 35 cent te duur. Laatst kwam men er ook al achter dat Shell en de andere merken hun prijzen kunstmatig hoog houden, ik geloof ook iets van 30-40 cent, zit je dus al op zo\'n 70 cent per liter die je teveel betaald. Ik ben blij dat ik geen auto heb anders zou ik allang failliet zijn.
Ik tank veel over de grens (lees: duitsland) want dat is maar 6 km hier vandaan. Scheelt enorm, en met de euro in het vooruitzicht zal het nog goedkoper worden ivm geen verlies meer bij wisselkoers gulden-->dm
En tja, ik kan ook eventueel naar Belgie (6 km de andere kant op)
Wat is het toch leuk om in het smaltste stuk van Limburg te wonen foto
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
hehehe, je bedoelt 70cent teveel waarvan we heel duidelijk de bron kunnen aanwijzen, wat dacht je van de overige 70% van de prijs die uit accijnzen bestaat? De benzine maatschappijen kan NIETS worden kwalijk genomen, das gewoon vrije handel en die mensen moet ook gewoon geld verdienen, alleen door die achterlijke accijzen die erop zitten worden ze soms tot wat \'gore\' praktijken \'gedwongen\'.
Als NL een beetje die "Europese" geest echt wil laten zien, dan moeten ze de wegenbelasting, de BPM en nog wat van die afpersingsbelastingen afschaffen en de wegenbelasting in de benzine verwerken zoals in veel EU landen al heel lang het geval is. D\'r zitten al genoeg accijnzen op de benzine om dit \'wegenbelasting\' te noemen.
Maar ja, het is wel een erg makkelijke en grote bron van inkomsten, dus denk niet dat de overheid die wil opgeven.
quote: Ik ken me nog herrineren dat Shell een tijdje terug op hun tankbonnetjes een regel zetten van van de 60 gulden die u nu gepint heeft gaat er 40 gulden naar de regering dat moesten ze toen snel eraf halen omdat er teveel gezeur overkwam
Dit klopt, maar dat is nu ook het hypocriete. Van de ene kant probeert Shell de overheid de schuld in de schoenen te schuiven, van de andere kant worden de prijzen kunstmatig hoog gehouden. Ik zie enige vorm van discripantie in deze 2 gegevens.
Ook het Openbaar Vervoer is er de laatste jaren niet beter op geworden...
Toch \'probeert\' de regering ons in het OV te \'drijven\' door middel van verhoogde accijnsen enz enz, wat dus totaal NIET werkt, want het OV is dramatisch slecht.
Wat willen ze nou. Volgens mij meer geld in de schatkist.
Niets zo permanent als een tijdelijke verhoging...
[ff pesten modus aan] k woon 12 km van duitsland af, en bij mn ouders thuis 11 van belgie dus altijd goedkope benzine [/ff pesten modus uit] wat ik weer spendeer aan die klote afstand van huis naar ouders foto
I'm a nymphomanic lesbian trapped in a men's body, so dip me in chocolate and throw me to the lesbians
Ik snap er geen f*ck meer van. Veel overheids onderdelen worden geprivatiseerd en kosten de overheid geen cent meer, leveren zelfs geld op in de vorm van belasting, en toch gaat de belasting omhoog? Volgens mij kunnen ze in Den Haag tegenwoordig het ook met de helft van het personeel af. Spilziek zijn ze... en wij maar betalen. fotofoto En als het nu nog aan wegen of iets dergelijks werd besteed, maar nee hoor de files rijzen de pan uit terwijl we ons scheel betalen. fotofotofoto [ Dit bericht is gewijzigd door noMSforme ]
Kwartje van Kok moet terug...
Prijzen tijdenlang kunstmatig hooggehouden...
Prijzen moeten en kunnen ook omlaag...
maar ondertussen... fotofotofoto
Benzine auto\'s ruiken zelfs over het algemeen meer.
[ Dit bericht is gewijzigd door Dlocks ]
een onderzoek instellen naar prijsafspraken die de Olie maatschappijen zouden maken.
De maatschappijen zouden mischien wel eens
enkele centen teveel rekenen.
Als je dat leest en dit artikel vind ik dat
de regering zich belachelijk maakt en pure
nazi manieren hanteert.
De rijder heeft geen keus, de regering weet toch
wel dat er niet minder om gereden wordt.
En als ze de prijs met steeds enkele centen verhogen kunnen ze daarmee hun Over de Balk
mislukte investeringen verhullen.
Wou dat het al verkiezingstijd was.
K : De prijzen naar boven afronden voor de euro\'s, is natuurlijk not done.
Z: Nou ja, dan verhogen we de accijns toch.
[/Achterkamerpie mode]
foto
Alleen wat ik meestal niet snap: prijs olie omhoog, benzine ook netzoveel omhoog.
Prijs olie omlaag, benzine niet/weinig omlaag. foto
Dáár halen ze al hun winst vandaan!
Hmm.. goh.. zou het flitsen dit jaar tegen zijn gevallen ofzo?
En zo gaat de klopjacht op automobilisten steeds verder.. bah. foto
die zit er ook nog steeds bij, dus is de benzine al 35 cent te duur.
Laatst kwam men er ook al achter dat Shell en de andere merken hun prijzen kunstmatig hoog houden, ik geloof ook iets van 30-40 cent, zit je dus al op zo\'n 70 cent per liter die je teveel betaald.
Ik ben blij dat ik geen auto heb anders zou ik allang failliet zijn.
En tja, ik kan ook eventueel naar Belgie (6 km de andere kant op)
Wat is het toch leuk om in het smaltste stuk van Limburg te wonen foto
Als NL een beetje die "Europese" geest echt wil laten zien, dan moeten ze de wegenbelasting, de BPM en nog wat van die afpersingsbelastingen afschaffen en de wegenbelasting in de benzine verwerken zoals in veel EU landen al heel lang het geval is. D\'r zitten al genoeg accijnzen op de benzine om dit \'wegenbelasting\' te noemen.
Maar ja, het is wel een erg makkelijke en grote bron van inkomsten, dus denk niet dat de overheid die wil opgeven.
quote:
Ik ken me nog herrineren dat Shell een tijdje terug op hun tankbonnetjes een regel zetten van van de 60 gulden die u nu gepint heeft gaat er 40 gulden naar de regering dat moesten ze toen snel eraf halen omdat er teveel gezeur overkwam
Dit klopt, maar dat is nu ook het hypocriete. Van de ene kant probeert Shell de overheid de schuld in de schoenen te schuiven, van de andere kant worden de prijzen kunstmatig hoog gehouden. Ik zie enige vorm van discripantie in deze 2 gegevens.
Ik zeg, boycot Shell.
De Nederlandsche automobilist brengt jaarlijks +/- 20 miljard gulden in de schatkist.
De totale kosten van automobiliteit in Nederland voor de regering is circa 2 miljard.
Er blijft dus 18 miljard hangen. Is het jullie opgevallen dat er de laatste 5 jaar geen snelweg meer bij is gekomen?
Rera waar het geld heengaat :
- Nutteloze tolpoortjes test
- Mislukte carpoolstrook
- Bijna al geflopte, maar we zetten wel door, Betuwelijn
foto op Netelenbos!!! Het is PURE geldklopperij en niets meer.
Toch \'probeert\' de regering ons in het OV te \'drijven\' door middel van verhoogde accijnsen enz enz, wat dus totaal NIET werkt, want het OV is dramatisch slecht.
Wat willen ze nou. Volgens mij meer geld in de schatkist.
[ff pesten modus aan]
k woon 12 km van duitsland af, en bij mn ouders thuis 11 van belgie
dus altijd goedkope benzine
[/ff pesten modus uit]
wat ik weer spendeer aan die klote afstand van huis naar ouders foto
Veel overheids onderdelen worden geprivatiseerd en kosten de overheid geen cent meer, leveren zelfs geld op in de vorm van belasting, en toch gaat de belasting omhoog? Volgens mij kunnen ze in Den Haag tegenwoordig het ook met de helft van het personeel af. Spilziek zijn ze... en wij maar betalen. fotofoto
En als het nu nog aan wegen of iets dergelijks werd besteed, maar nee hoor de files rijzen de pan uit terwijl we ons scheel betalen. fotofotofoto
[ Dit bericht is gewijzigd door noMSforme ]
Van die 18 miljard winst op de automobilist gaat ook een groot gedeelte naar Centraal Opvang Asielzoekers.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken