Interview met Deck 13 over Ankh
Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de internationale versie van 3D adventure Ankh. In Duitsland is het spel al uit en de kritieken waren lovend. Zo won Ankh de \"Bester Soundtrack/In-Game Sound\" en \"Bestes deutsches Spiel 2005\" awards bij de \"deutschen Entwicklerpreis\"-verkiezingen en ook op de grote Duitse gamessite 4Players werd Ankh verkozen tot \"bestes deutsches Game des letzten Jahres\". Ankh is ontwikkeld met behulp van PINA (Portable Interface for Adventures) en de Ogre Engine. Ankh is een point\'n\'click adventure over de jonge Egyptenaar Assil. Hij steelt de sleutel van een graftombe om er een feest te kunnen geven. Daarbij loopt hij onfortuinlijk genoeg een vloek op.
In samenwerking met de Duitse politie ontwikkelde Deck13 afgelopen zomer Luka, een interactief avontuur voor kinderen van acht tot twaalf, waarin het vooral draait om het vinden van een geweldloze oplossing voor allerlei situaties in verleden en heden. Luka is gratis te downloaden en levert een uur of tien aan vermaak. Deck13 werkt momenteel aan Seven Symbols, een action-adventure over een vrouw die haar broer zoekt en daarbij op een oeroude kracht stuit; en Jack Keane, een point\'n\'click adventure.
FOK!games wilde natuurlijk meer weten over Ankh en stelde Creative Director Jan Klose enkele vragen. Het interview vind je op de volgende bladzijde.