Sony Perspresentatie 2004

Roy
Nadat we naar binnen mochten namen we plaats op één van de ligbanken en we keken even rond naar het personeel dat er rondliep, verpleegsters ( ), iemand in een dwangbuis en een vrouwlijke militair. Die militair is makkelijk te plaatsen binnen de games van Sony (Killzone), maar de anderen werden pas duidelijk na het lezen van de persmap: \"Je wordt gek van alle goede games die Sony voor je in petto heeft.\"

De middag bestond uit twee presentaties met een pauze ertussen. Na de presentaties was er de gelegenheid om beneden lekker te gamen met de nieuwe games van Sony. Het leek erop dat niet alle aanwezigen wilden gamen, want het was erg rustig en ondanks de weinige pods was er ruimte zat.

Uiteraard begon de perspresentatie met een aantal verkoopcijfers waaruit blijkt dat Playstation nog steeds de marktleider is, en dat de concurrentie ver achter blijft. Zo heeft Playstation bijvoorbeeld een marktaandeel van rond de 70% tegen 20% en 10% van de Xbox en GameCube resp.


Indrukwekkende cijfers

Sony lijkt ook totaal niet bang voor de concurrentie, en waarom zouden ze? Het marktaandeel is enorm groot en als ze kijken naar de doorverkoop van de eerste Playstation (die nu nog verkoopt), het vernieuwde uiterlijk van de Playstation 2 en de toekomstige games zitten ze op rozen. Je kan daar, Sony fan of niet, niets anders dan respect voor hebben.

Over de Playstation 3 is niets gezegd, en de PSP kwam maar één keer ter sprake. Er was op een gegeven moment een vraag vanuit de zaal, \"Komt er, net als voor de PSOne, een LCD scherm voor de PSTwo?\" Het antwoord daarop was: \"Aangezien we volgend jaar met de PSP komen kan ik nu zeggen dat zo\'n LCD scherm er niet komt omdat voor draagbaar gamen de PSP in de markt komt.\"


De vernieuwde PS2, naast zijn kartonnen grote broer