FOK! PlayStation VR-meeting

Afgelopen weekend konden een select groepje FOK!ers kennis maken met de nieuwe PlayStation VR-bril. Sony gaat namelijk met gestrekt been in de VR-strijd die nu gaande is tussen Sony, HTC en Facebook Oculus. En er is geen betere reclame dan mond-tot-mondreclame.

Volgende maand kan iedereen aan de slag met de nieuwe headset van Sony, maar de afgelopen week konden onze FOK!ers aan de slag met een aantal demo’s waaruit de meerwaarde van de virtualreality-bril moet blijken. En waar kun je dit beter doen dan in een ruime kelder ergens in Amsterdam-Noord?

Omdat alleen de diehards onder ons al eens een virtualreality-bril opgehad hebben, en Sony vooral mikt op de casual gamers, werd iedereen eerst getrakteerd op een filmpje dat zich onderwater afspeelde. Je kruipt als speler in een wetsuit van een duiker en ondertussen zak je in het water waar allerlei zeebeesten om je heen zitten. Door om je heen te kijken zie je onder andere visjes en schildpadjes naast je zwemmen. Net wanneer je chill zit te genieten van je omgeving, gaat het licht uit. Met klamme handjes zet je je hoofdlamp aan en zie je dat je wordt aangevallen door een haai!

Als je nog verder wilt, dan kun je kiezen uit andere demo’s. Je kon vliegen als een vogel in How We Soar. Schieten in een tank in Battlezone of juist robots proberen te vangen in het enige multiplayer-spel in Monster Escape dat verpakt zit in The Playroom VR. Of juist racen in de speciale verse van Driveclub VR. En voor de brutale gamer was Batman Arkham VR ergens achterin ook beschikbaar.

Wil je weten wat je gemist hebt, of gewoon gekke FOK!ers zien die helemaal opgaan in VR? Kijk dan snel het onderstaande filmpje.