Rondkijken in San Diego: Comic-Con in beeld
Comic-Con International, het jaarlijkse popcultuur-mekka in San Diego, is altijd een feest om je ogen bij uit te kijken. Naast de reguliere programma's, zoals de bekende panels, zijn er promoties op straat en op gebouwen, worden er beroemde voorwerpen tentoongesteld of hebben stands bijzondere displays om de aandacht te trekken. En natuurlijk loopt een deel van de bezoekers verkleed rond en is veel van de koopwaar op de beursvloer simpelweg leuk om te zien. We maakten een selectie van de beelden van Comic-Con, zowel binnen als buiten het San Diego Convention Center, om even terug te blikken.
Comic-Con is een populair event voor adverteerders. Films en tv-shows worden niet alleen op billboards en het openbaar vervoer geadverteerd, maar ook hele gebouwen worden overgenomen om het publiek te laten zien wat de media ze te bieden hebben. Mede daardoor overvalt het Comic-Con-gevoel je al voordat je ook maar één voet binnen hebt gezet.
Een lokaal café werd omgedoopt tot The Expanse Café, naar een nieuwe SyFy-serie. (Foto: Yuen Li)
Het Hilton stond in het teken van het tweede seizoen van The Strain. (Foto: Peter Breuls)
Pendelbussen, gesponsord door NBC, droegen promoties voor Blindspot en Heroes Reborn. (Foto: Peter Breuls)
Ieder hoekje werd gebruikt: deze Minority Report-advertentie hing over de parkeergarage van een hotel... (Foto: Peter Breuls)
...en deze Muppets 'wrap' volgde precies de vorm van een muur langs het lokale honkbalstadion. (Foto: Peter Breuls)
De Trolley, het lokale openbaar vervoersmiddel van de stad, maakte reclame voor Conan O'Brien, die uitzendingen deed vanaf Comic-Con. (Foto: Yuen Li)
En als je geen tram tegenkomt en niet omhoog kijkt, word je op straat wel overvallen door promotieteams van aankomende tv-series.
Deze aanhangers van Damien uit The Omen promoten het nieuwe tv-vervolg. (Foto: Yuen Li)
En deze dames waren aanhangers van... Sharknado. (Foto: Peter Breuls)
Rond het Convention Center worden parkeerplaatsen en grasvelden overgenomen door tv-stations, gameproducenten en filmdistributeurs om hun waar te promoten. De vele 'activaties' maken van het gebied rondom Comic-Con, en dus van San Diego zelf, een soort van pretpark, compleet met rijen voor elke attractie.
Een levensgrote snow globe stond het tweede seizoen van Fargo te promoten. (Foto: Peter Breuls)
Deze attractie maakte van bezoekers echte 'Scream Queens', naar de gelijknamige nieuwe tv-serie. (Foto: Peter Breuls)
Een speciale mobiele bioscoop toonde beelden uit de film Point Break, compleet met meebewegende stoelen. (Foto: Peter Breuls)
Op de volgende pagina kijken we nog even binnen in het Convention Center.