DVD: Markus Schulz - Do You Dream?

Jeffrey

We gaan mee met Markus Schulz. De DJ uit Duitsland heeft bijna het hele vorige jaar gespendeerd aan zijn album Do You Dream? Nadat deze afgerond was startte Schulz een wereldtour om al zijn fans over heel de wereld te laten genieten van zijn ritmische deuntjes. Middels de camera die overal mee naartoe ging kunnen wij getuige zijn van alle feesten waar Schulz aanwezig was, maar ook de hotelkamers en de backstages.

De DVD begint in Miami, de huidige woonplaats van Schulz. Vanuit hier volgt een korte introductie over zijn werk, zijn woning en zijn eerste feest dat in Las Vegas plaats gaat vinden. Tijdens de beelden die je meenemen van stad naar stad worden je oren onder handen genomen door de ritmische muziek van de Duitser. Dit is een zeer plezierige bijkomstigheid.

In de documentaire wordt duidelijk dat Schulz echt een wereldtopper is. Hij is bijvoorbeeld te zien op evenementen als Dance Valley, Nature One, Sunrise en Pleasure Island. Overal waar hij komt staat de tent vol, en iedereen loopt weg met de goedlachse Duitser.

De docu neemt je verder niet alleen mee naar de clubs: ook naast de draaitafels is het een druk bestaan voor een van de beste DJ's ter wereld. Niet alleen staan overal fans voor een handtekening, verder heeft hij overal zijn afspraken voor contacten, etentjes en zien we ook iets uit zijn privébestaan. Zo krijgen we te zien dat Schulz zijn vader jarenlang niet had gezien en dat deze hem heeft gevonden via zijn filmpjes op het internet.

Het toppunt op de DVD is Pleasure Island. Het evenement in Amsterdam is volgeboekt met alleen maar topnamen. Schulz verzorgt, om twee uur in de nacht, de afsluiting. Ondanks dat het al laat is weet hij, voor de verandering, alle fans weer de lucht in te krijgen. Alles is tot in de puntjes geregeld, van de DJ's tot aan de laatste moer van het podium en dit zijn volgens Schulz ook de evenementen van het jaar.

Al met al is het een prima DVD. De evenementen volgen elkaar in een vrij hoog tempo op, wat ervoor zorgt dat er meer dan voldoende variatie is te zien. Verder is het leuk om ook eens achter de schermen te kijken bij een DJ met een dergelijke status, niet alleen in de discotheken, maar ook daarbuiten is het af en toe een grote chaos voor de Duitser. De tracks van zijn nieuwe album die voortdurend op de achtergrond te horen zijn, zijn ook zeker de moeite waard.

Extra's: Op de dvd zijn, naast de documentaire, vijf extra's te bekijken. Het betreffen allemaal videoclips van het nieuwe album.

• The New World - Markus Schulz
  • Do You Dream - Markus Schulz