DVD: The 41-Year-Old Virgin Who Knocked Up Sarah Marshall and Felt Superbad About It

René (MrManiak)

Sinds de film Scary Movie is het een enorme hype geworden om grote namen te breken. Na de release en het enorme succes van deze film, is er in de jaren erna een shitload aan varianten gekomen. Velen hiervan hebben de bioscoop geeneens gehaald, maar hebben een direct-to-dvd-release gehad. Zo ook The 41-Year-Old Virgin Who Knocked Up Sarah Marshall and Felt Superbad About It.

THE 41 YEAR OLD VIRGIN WHO KNOCKED UP SARAH MARSHALL AND FELT SUPERBAD ABOUT IT

Maagd in Hawaii

Andy Spitzer is een maagd. Om hem aan de vrouw te kunnen krijgen proberen zijn vrienden van hem een perfect seksidool te maken. Na een heftige ontharing en een zeer slecht optreden in de lokale comedyclub ontmoet hij de eerste vrouw van zijn leven, Kim. Zij blijkt na het afspreken van een seksdate een baan te krijgen in het tropische Hawaii, dus dat is einde verhaal. Enige momenten later ontmoet hij Sarah, zijn tweede vrouw van zijn leven. Sarah is zo opgewonden dat ze Andy innig wil, en wel meteen. Als hij haar zwanger maakt en zij er vandoor gaat, besluit Andy om naar Maui te gaan om haar te vergeten. Eenmaal aangekomen volgt er een reeks gebeurtenissen die je je niet voor mogelijk houdt.

Ondertussen zijn Jonah en McAnalovin' (vraag maar niets) tussen alle homo-, travestiet en hoerengrappen door op zoek naar drank en seks. Deze zoektocht wordt regelmatig onderbroken door terugkerende Mexicanen en corrupte agenten die zo uit Postal zijn gekomen (één van de twee speelde ook in die film).

Casting is goud

Met de instelling dat je een matige film kijkt, is het nog... Nee, het blijft gewoon matig. De grappen zie je vaak van mijlenver aankomen, maar dit is niet het grootste kritiekpunt. Het gaat te lang door. Het gaat door tot een punt waar je het bijna niet meer trekt. Het blijft maar doorgaan, er komt geen einde aan. Het stopt niet. Net zoals deze alinea die eindeloos doorgaat. Voel je de ergernis?

Naast dit zijn de grappen lang niet zo slecht als je van tevoren denkt. Zeer veel grappen worden alleen opgevangen omdat de casting sterk gedaan is. McAnalovin' lijkt zeer veel op Ed Helms in The Hangover, Seth lijkt goed op Seth Rogen, Jonah is wordt gespeeld door iemand die enorm veel lijkt op Jonah Hill en ga zo maar door. Als je de originele grappen en acteur kent, is het leuk om te zien hoe zo'n stukje totaal anders kan worden ingevuld door meer porno of door de context te veranderen. Het is meer dan zeker dat als de casting slecht was, de hilariteit meer achterwege zou blijven.

Klaar voor een opsomming?

Forgetting Sarah Marshall, Knocked Up, Superbad, American Pie, A Nightmare On Elmstreet, the Exorcist, Slumdog Millionaire, 40-Year-Old Virgin, Bad Boys, Get Him To The Greek, telefoonbedrijf Verizon, Star Wars, Borat, Postal, Grand Theft Auto, To Catch a Predator, Twilight, Yes Man, Dr. Phil, the Curious Case of Benjamin Button. Een opsomming van de shows, films en zelfs een game en bedrijf die belachelijk worden gemaakt. Volledig gebaseerd op het concept van de bekende Judd Apatow-films is deze parodie ontstaan. Toch is de spoof van There Will Be Blood de leukste van allemaal. Een geweldig staaltje acteerspel van Seth Glickman die hoofdrolspeler Bryan Callen de kracht van een milkshake duidelijk weet te maken.

Al met al is The 41-Year-Old-Virgin voor een parodie helemaal niet zo slecht. Afgezien van hier en daar tergend langdradige grappen zijn de alter ego's van de acteurs perfect gecast. Steve Sims is een ware held voor zijn Jonah Hill-vertolking. Ook in de extra's kun je nog doorlachen, het blijft namelijk lekker flauw. Een leuke no-brainer voor een avond op de bank met vriend(inn)en.

Extra's

The Making Of The 41-Year-Old-Virgin

Heeft eigenlijk geen uitleg nodig. Het maken van het script, effecten en hoe er precies is gefilmd, je zal alles zien. Bloopers, gesloopte autoramen en

Being Jonah Hill

Acteur Steve Sims speelt de rol van Jonah Hill. Medespelers, regisseur en schrijvers zijn lyrisch over zijn acteerspel. Hij heeft de YouTube-hit gemaakt Destroying Jonah Hill. Naar aanleiding van die short heeft Steve de rol gekregen. Een kort filmpje over het hoe en wat achter Sims en zijn rol.

Bryan Callen: Internet Sex Deity

De acteur van MADtv's Pool Boy speelt nu Andy. Het imago blijft na dertien jaar nog steeds Callen achtervolgen. Een kleine short waarin de twee vrouwelijke tegelspeelsters van de film Andy beoordelen... en afzeiken.

The Teaser: How thet got the movie made

De geheimen achter de pitch, het script en het werken voor een budget en aanbod van filmstudio's om het verhaal te verfilmen. Zie hier hoe de makers van de film zelf rollen speelden om een teaser te schieten voor de studiobazen en natuurlijk: het hilarische eindresultaat.