DVD: Get Him to the Greek

Tim

Je favoriete personage uit Forgetting Sarah Marshall, Aldous Snow (Russel Brand) is terug! Samen met Jonah Hill (Forgetting Marshall, Superbad) schittert hij in Get Him To The Greek. Samen met P. Diddy, Pink, Lars Ulrich, Pharrell Williams en de regisseur van Forgetting Sarah Marshall moet dit haast wel een klapper zijn!

Get Him To The Greek dvd cover

De jonge doordouwer Arron Green (Jonah Hill) werkt bij een grote platenfirma in Los Angeles; een droom die voor hem is uitgekomen. Hij heeft zich vier slagen in de rondte moeten werken en doet dat nog steeds om deze topbaan te kunnen behouden. Zijn vriendin loopt co-schappen in een ziekenhuis en trekt haar zusteroutfit niet uit omdat ze na een paar uur slaap weer aan de bak mag. Een lekker druk stel dus, dat elkaar ziet als hij opstaat en zij thuiskomt.

Als Aaron zich in een vergadering iets groter voordoet dan hij is, staat hem een hels karwei te wachten. De legendarische wilde rocklegende Aldous Snow (Russel Brand) moet gaan optreden in The Greek Theatre in L.A. De opgefokte baas van de platenfirma (P. Diddy) geeft Aaron 72 uur om de flamboyante Engelse rocker naar Amerika te halen en op te laten treden.

Get Him To The Greek screenshot

Aaron stort zich vol overgave in de wereld van Aldous; vol drank, drugs en vrouwen. Hij probeert de rocker naar Amerika te halen en ondertussen zijn eigen vriendin te vergeten die hem dumpte omdat hij niet wilde verhuizen met haar. Aldous helpt hem hier graag bij en de ene na de andere heerlijke vrouw werpt zich aan de voeten van de gezette Aaron.

Eigenlijk wil Aldous geen comeback, hij verzet zich hevig tegen Aaron en sleept hem mee in een rollercoasterrit van chaos en decadentie. Get Him To The Greek laat je nog eenmaal genieten van de knotsgekke Aldous Snow, inclusief een leuk woordgrapje over Forgetting Sarah Marshall, en zorgt voor een kramp in je kaken. Natuurlijk zijn niet alle grappen messcherp, maar het droge Engelse accent van Aldous en de gestresste Aaron passen zeer goed bij elkaar. Je moet ook niet terugdeinzen voor wat scheldwoorden; gedurende de film wordt namelijk behoorlijk gescholden! Het gaat te ver om alle rare situaties waarin beide heren verzeild raken te bespreken, maar de film is zeker het bekijken waard. Get Him To The Greek is een lekker droge film geworden die net niet aan het niveau van Forgetting Sarah Marshall en Superbad kan tippen, maar hij komt in de buurt.

Get Him To The Greek screenshot

Extra's
De dvd bevat een aantal extra's, maar daarvan zijn eigenlijk alleen de bloopers het bespreken waard. De bloopers laten je nog even nagenieten van de droge humor van de acteurs en laten de ruige P. Diddy zien als iemand die maar moeilijk een zin kan uitspreken zonder te schelden. Eigenlijk is het altijd leuk om naar versprekingen te kijken en te zien hoe acteurs in lachen uitbarsten. Een goed gekozen extra na een film als deze.