Motorstorm Arctic Edge

Kevin (KoosyNL)
Na twee delen op de Playstation 3 is de Motorstorm-serie voor het eerst op de PSP en de Playstation 2 verschenen. De warme woestijn en de zonnige stranden worden achter ons gelaten en daarvoor in de plaats komt sneeuw, ijs en regen.

Motorstorm: Arctic Edge is qua opbouw niet veel anders dan zijn voorgangers. Je doet mee aan een groot race-festival waarin veel verschillende soorten voertuigen het tegen elkaar opnemen. Door de game heen zul je op verschillende tracks rijden die je langs verschillende paden kunt voltooien. Het pad wat je neemt heeft altijd bepaalde voor- en nadelen voor de verschillende voertuigen. Smalle paden door de rotsen zijn voor motoren, buggy’s en ATV’s ideaal, terwijl de diepere paden met dikke lagen sneeuw weer ideaal zijn voor grote trucks en Snowcats. Bij elke race moet je altijd goed op je hoede zijn want een klein stuurfoutje kan betekenen dat je vol tegen een muur crasht of van een klif stort. Ook zul je goed om moeten gaan met je boost want als je deze teveel gebruikt zal het voertuig oververhit raken en exploderen. Gelukkig liggen de meeste tracks vol met sneeuw waarmee je de boost snel af kunt laten koelen.

Eigenlijk doet Motorstorm Arctic Edge vrijwel niets anders vergeleken met de de voorgangers op de Playstation 3 en dat is zeker niet slecht. De makers hebben de game op een handheld weten te proppen wat voor problemen zou kunnen zorgen met de graphics, de chaotische crashes en de hoeveelheid wagens in de races. Toch hebben de makers geweldig werk afgeleverd waardoor de game dezelfde ervaring geeft. Grafisch is de game mooi, al kan het niet op tegen andere race-games als WipEout Pure en Gran Turismo (waarvan de review morgen online staat). Dit zal vooral te wijten zijn aan de grote open tracks van Motorstorm waarin veel gebeurt. De tracks zijn groot en de sneeuw en ijs geven je een koud gevoel bij het spelen. Je zult door ijsgrotten, over besneeuwde bergen en door watervallen racen en de makers hebben erg hun best gedaan dit er goed uit te laten zien. Toch is alles een beetje rough-around-the-edges. Zo zien de voertuigen er erg vierkant uit en is er bij de crashes een stuk minder schade aan de wagens te zien. Met de soundtrack zit het daarentegen helemaal goed in Motorstorm Arctic Edge met tracks van de Foo Fighters, The Prodigy, The Chemical Brothers en velen meer. Allemaal muziek dat goed past bij de snelle en chaotische races.