Naruto: Ultimate Ninja

Ingrid (Laniboekje)
Een anime-serie als bijvoorbeeld Naruto slaat vaak in als een bom bij Japanners, de ultieme anime-liefhebbers. Daarom is het ook niet gek dat er de nodige games van anime-series verschenen zijn en zo dus ook van de Naruto-reeks. De nieuwste in de reeks is Naruto: Ultimate Ninja, een vechtspel. Het spel combineert de verhaallijnen van de Naruto-characters met een snel en simpel vechtsysteem en hoopt zo op deze manier zowel de Naruto-fans als alle andere gamers te bereiken.

Het spel zelf is echt een vechtspel. De meeste vechtspellen behuizen vaak verschillende vechtmodes en zo ook Naruto in dit geval. Het spel bevat een Arcade Mode waarin je kan vechten met welk character jij ook maar wilt. Je hoeft dan dus geen speciale characters te unlocken en dat heeft zeker wel zo zijn voordeel voor bijvoorbeeld de multiplayer waarbij je dan meteen jouw favoriet kunt kiezen. Je hebt ook de Story Mode waarin je echt een verhaallijn volgt en door het spel heen allerlei nieuwe characters en omgevingen unlocked. Ieder character heeft weer een eigen verhaal en dat is een leuk detail. Zo kun je meerdere keren de Story Mode uitspelen en toch iedere keer weer andere scenario\'s tegen komen. Helaas zijn deze verhalen niet allemaal even diepgaand en dus is het ook maar de vraag of je met ieder character apart de Story Mode wilt uitspelen.

Een mode die ik zelf heel erg leuk vond om te spelen was de Mission Mode. In de Mission Mode krijg je allerlei opdrachten die je moet uitvoeren binnen de ninjaschool. Denk aan opdrachten als een gevecht winnen met een bepaalde move, een gevecht winnen binnen een bepaalde tijdslimiet of een gevecht winnen met een bepaald aantal levenspunten. Met het complementeren van deze opdrachten kun je geld vrijspelen waar je vervolgens weer extra items, levenspunten, wapens en dergelijke mee kunt kopen. Ook kun je met jouw \'achievements\' allerlei art-work en video\'s vrijspelen. Deze Mission Mode geeft je echt een doel om naar toe te werken en dat is een leuke extra optie.