Dead to Rights II: Hell to Pay
Gameplay
Je begint het spel in een bar, waar je met een patrouillewagen van de politie een deur ramt. De slechteriken die zich toevallig in die ruimte bevinden zul je neer moeten knallen. De allereerste keer zul je waarschijnlijk in het wilde weg gaan schieten, wat niet echt goed werkt. Maar al snel blijkt dat je met R1 preciezer kunt richten, waarbij je aan de kleur van de cirkel kunt zien hoe groot de kans is dat je de persoon goed zult raken. Door het hele spel zijn een aantal verschillende wapens beschikbaar en dit zijn o.a. een .45 met of zonder geluidsdemper, standaard shotgun of eentje met afgezaagde loop, maar ook machinegeweren zoals een Cabal SMG, een Russische AMG en een full-size Cabal machinegeweer. Klein schoonheidsfoutje is wel, dat er in het spel zelf veel meer wapens zitten dan in de handleiding opgesomd worden. De schurken zullen hun wapens laten vallen als ze neergeschoten worden en daarmee kun je je ammunitie op peil houden. Aangezien de ammunitie na verloop van tijd verdwijnt krijg je niet altijd de kans om het zelf op te rapen. Vaak is het dan mogelijk om je hond de spullen op te laten halen. Je kunt Shadow er ook regelmatig op af sturen om aan te vallen. Dit wil in drukke momenten wel eens helpen, en je hoeft ook niet bang te zijn dat de hond geraakt zal worden aangezien hij altijd ongeschonden uit elke situatie komt.