Madagascar

koei

\"Start spreading the news
I\'m leaving today
I want to be a part of it, New York, New York\"

Bij sommige spellen word je enkel door het zien van het doosje al vrolijk, en bij Madagascar is dit duidelijk het geval. Als je wilt weten of het spel zelf je ook vrolijk maakt, of dat je daar heel verdrietig van wordt, lees dan deze review verder.

Madagascar is een spel dat is gemaakt naar aanleiding van de gelijknamige animatiefilm die nu in de bioscoop te zien is. Het verhaal begint wanneer Marty, de zebra, tien jaar oud wordt. Hij woont zijn hele leven al in hetzelfde hok in de dierentuin van New York en droomt ervan om vrij te zijn, zodat niet elke dag steeds hetzelfde is. Bij het uitblazen van de kaarsjes op zijn taart wenst hij dan ook even vrij te kunnen zijn. Marty ziet dezelfde avond nog kans om met een aantal pinguins te ontsnappen. Als zijn vrienden Alex de leeuw, Melman de giraffe en Gloria het nijlpaard de ontsnapping ontdekken gaan zij naar hem op zoek. Deze zoektocht brengt uiteindelijk de gehele groep naar het eiland Madagascar.

De game volgt het verhaal van de film, maar vaak zijn de stukken die je speelt stukken die in het spel tussen twee scènes zitten en die je dus niet te zien krijgt. Zo moet je bijvoorbeeld als Marty de zebra zien te ontsnappen, terwijl je later als Gloria de straten van New York door moet rennen en als pinguin een groot schip kapen. Al deze dingen kwamen heel kort aan bod in de film, maar in het spel kun je deze situaties uitgebreid spelen. In het spel komen ook nieuwe personages voor die niet in de film te zien zijn. De originele stemacteurs van de film hebben ook de voice acting in het spel gedaan, wat ervoor zorgt dat het spel goed op de film aansluit.