Shadow of Rome

Steven (Steeven)
Verhaal
Net zoals films met enorme veldslagen wekt Shadow of Rome direct de aandacht met een bloederige intro. Een keiharde oorlog met de Germaanse stammen maakt het lot en voortbestaan van de Romeinen onzeker. Julius Caesar, bij uitstek de meest bekende Romeinse keizer ooit, is in 44 B.C. op weg naar een vergadering in het Senaat. Niet veel later wordt de man dood aangetroffen, vermoord door talloze messteken. Wie is de dader? Hoe reageert het volk? Wie wordt de opvolger?

Het wordt meteen duidelijk dat bepaalde senatoren achter de moord zitten. Ze zetten de situatie meteen naar hun hand door Caesar snel publiekelijk te verbranden en een opvolger te kiezen: Marcus Antonius. Het volk is geschokt, maar komt er snel bovenop omdat er een nieuwe leider gekozen is die hen zal beschermen en het land zal besturen; tijd om onzeker te zijn over de toekomst is er niet meer.

De senatoren beweren al zeer snel een dader te hebben gevonden. Het blijkt de onschuldige kerel Vipsanius te zijn, die tevens de vader van de hoofdpersoon in de game is. Het volk schreeuwt om bloed! BURN HIM, RAAH! Het is wel duidelijk welke richting de game op gaat: zorg voor gerechtigheid en red je pa.

Hoofdpersonen
Agrippa: Een grote, brede en sterke slaaf die vecht als gladiator in het Collosseum van Rome. Hij wint zijn vrijheid en krijgt de positie van Centurion aangewezen in het Romeinse leger. Tevens vindt hij het niet leuk dat zijn vader beschuldigd wordt van de moord. Agrippa komt met de matige voice-acting over als een barbaar met het IQ en gedrag van een primaat die alleen \'KILL\' kan schreeuwen.

Octavianus: De neef en geadopteerde zoon van Julius Caesar. Tevens een goede vriend van Agrippa. Octavianus is een pientere jongen en moet het niet van zijn kracht maar van zijn intelligentie hebben. Octavianus heeft meteen door dat de moord rond zijn stiefvader niet pluis is en besluit op onderzoek uit te gaan. Dit jochie komt met zijn blonde goldylocks over als een mietje en zou niet misstaan als broer van Raiden uit Metal Gear Solid 2.

Naast de twee hoofdpersonen zijn er ook talloze andere mensen die een rol spelen in de game. Maar Agrippa en Octavianus zijn de enige speelbare characters met een min of meer interessant achtergrondverhaaltje.