Donkey Kong Jungle Beat

Leo (leejow)
Het basisprincipe van Donkey Kong Jungle Beat (DKJB) is dat het een normale 2D-Sidescroller is waarbij je “beats” (bananen) moet verzamelen en ervoor moet zorgen dat je nog wat vijanden crusht. Dit klinkt allemaal niet zo erg nieuw voor de meesten, maar het mooie is dat de volledige besturing via de Bongo’s gaat.

Zodra je het spel voor het eerst in je Gamecube laadt, start er een intro stuk op. Hierin wordt al een stuk duidelijker hoe de vork in de steel zit. Voor de mensen die nog niet snappen hoe je met twee trommels en een klapsensor een aap door een jungle kan loodsen de volgende korte cursus:


Trommel links of rechts om DK naar links/rechts te laten open


Sla op beide trommels om DK te laten springen


Klap om aan te vallen (Creëert ook een schokgolf)

Dit zijn de basisakties die je in het begin van het spel leert. Zo kan je met klappen niet alleen aanvallen maar ook nog dingen vastpakken of een schokgolf veroorzaken waarmee je bananen in je directe omgeving ook in één keer kan oppakken. Hoe verder je vordert, hoe meer hints je krijgt en hoe meer acties je uit kan voeren. Echte training naast de intro voor de bediening is er niet. Alles leer je tijdens het spelen van een paar kleine muzikale aapjes die je op sommige momenten vertellen of je moet trommelen of klappen.