Goldeneye: Rogue Agent

Arjen (Mr_Belvedere)
In alle vroegte vertrekken we met de trein richting Amsterdam. Het is de NS weer gelukt een paar treinen te laten vertragen, zodat we ons bijna een uur te laat aanmelden in het Tuschinsky. Gelukkig is men nog niet begonnen met de presentatie. Onder het genot van een hapje en een drankje mogen we een eerste indruk van het spel bekijken op een groot scherm.


Een drukte van jewelste

Vervolgens wordt ons allen gevraagd plaats te nemen in de filmzaal. René van der Woerdt, marketing directeur van Electronic Arts, heet ons allen welkom en legt het thema van vandaag uit:
Why save the world when you can rule it?

We laten ons informeren wie GoldenEye: Rogue Agent allemaal mogelijk heeft gemaakt. Natasha Bedingfield en Paul Okenfold blijken verantwoordelijk te zijn voor de titelsong en we horen bewonderend toe, dat de originele acteurs hebben meegewerkt aan de game. De ontwerper van diverse Bond locaties zoals het casino en het Octopussy gebouw, Sir Ken Adam, werkte mee aan het ontwerp van de levels. Dit belooft een spectaculaire game te worden.
Na diverse details stelt Rene ons voor aan de Bond-girl. In 1997 speelde ze mee met Tomorrow Never Dies. Onder luide Bond muziek houdt Daphne Deckers een klein interview.


René van der Woerdt in gesprek met Daphne Deckers

De presentatie zelf bestaat uit alle cut-scene\'s van het spel. Helaas mochten we dit niet filmen, maar we kunnen je verklappen dat de filmpjes behoorlijk vol met actie zaten. Na de presentatie kregen we nog even de kans met Daphne Deckers zelf te praten.