Spyro: A Hero's Tail

koei

A Hero\'s Tale speelt zicht af in het vredige Dragon Realms. Na een periode van rust probeert het kwaad deze rust te verstoren. De kwaadaardige Red Dragon heeft door de hele wereld allemaal mysterieuze donkere gems geplaatst waardoor het kwaad toegang krijgt tot het vredige Dragon Realms. Spyro gaat erop uit om het kwaad een halt toe te roepen door alle grote donkere gems te vernietigen. Spyro hoeft dit gelukkig niet helemaal alleen te doen maar krijgt hierbij de hulp van een aantal vrienden.

Een draak kan uiteraard een beetje vliegen

De basis van Spyro is wel nog steeds hetzelfde als in de voorgaande Spyro spellen. Nog steeds ren je door de wereld heen om gekleurde gems te verzamelen waarmee je later bepaalde handige items kan kopen en toegang kan krijgen tot nieuwe gebieden van het spel. Spyro kan door te springen en te flapperen op hoger gelegen platformen komen en vijanden kunnen verslagen worden door er hard tegenaan te rennen of vuur te spuwen. Verder in het spel leert Spyro nog meer vaardigheden om vijanden te kunnen verslaan.

Dit is het gevolg als je veel vlammensaus eet

Spyro wordt als vanouds bijgestaan door zijn dragonfly Sparx, maar krijgt deze keer ook hulp van Hunter de Cheetah, Sgt. Byrd de vliegende pinguin en Blinky de mol.
Je begint het spel als Spyro maar onderweg kom je de andere karakters tegen en zul je met een ander karakter kunnen spelen. Elk karakter heeft zijn eigen vaardigheden, zo kun je bijvoorbeeld met Sgt. Byrd rondvliegen en kun je met Hunter platformen bereiken waar je als Spyro niet bij kon. Door de verschillende vaardigheden van Spyro\'s vrienden zit er veel afwisseling in het spel. Het ene moment is het gewoon een platformspel met Spyro in de hoofdrol terwijl je even later als Sgt. Byrd door de lucht vliegt en ondertussen vogels neerschiet.