XPloder V5 Cheat System Pro

Marco (MrSubtle)
Cheaten. Sommigen haten het, sommigen kunnen niet zonder. Het waardeoordeel laten we aan jou over, maar voor de mensen die graag willen cheaten is er dit Xploder systeem.

Xploder biedt een easy en een expert systeem. Beide verschillen niet heel veel, behalve dat easy automatisch het spel herkent. Xploder opent de DVD-lade en vraagt om het spel waarmee je wilt cheaten. Daarna stop je de Xploder DVD er terug in en stel je je cheats in. Weer de game disc er in en spelen maar! Omdat je je cheats toch even zult willen aanpassen (ik vond bijvoorbeeld de standaardinstelling om bij Mortal Kombat beide vechters unlimited health te geven niet erg handig ) is expert mode eigenlijk handiger. Je kiest meteen uit een lijst je game en past de cheats aan naar wens. Game disc erin en gamen maar. Of het spel er leuker door wordt mag je zelf beslissen. Mortal Kombat Deadly Alliance kun je in ieder geval in ongeveer 13 minuten uitspelen kan ik je inmiddels vertellen.

Het systeem werkt goed samen met oude (eerste generatie) en nieuwere (2 jaar oude) PlayStation 2-systemen. De database bevat ruim 50.000 cheats en nog meer codes die je kunt kiezen. De meeste games hebben natuurlijk meerdere cheats dus zo ontstaat het getal 50.000. Alle games die getest zijn kwamen echter in de database voor, inclusief de nieuwere titels. Mocht een game echter niet in het lijstje staan dan kun je zelf nieuwe cheats downloaden. Dit kan via Xploder zelf, of via bijgeleverde PC applicatie. Ook de Xploder applicatie kun je updaten via het Internet; hiervoor moet je PS2 natuurlijk wel voorzien zijn van een netwerkadapter.

De Xploder applicatie biedt echter nog veel meer mogelijkheden. Zo kun je via de Memory Manager je geheugenkaart beheren. Je kunt de save games zippen waardoor meer ruimte onstaat op je kaart. Daarnaast kun je handig bestanden wissen of zelfs de hele kaart formatteren. Op de DVD worden daarnaast nog heel veel save games meegeleverd die je kunt gebruiken in je eigen games. Zo is er bijvoorbeeld een save game van Gran Turismo 3: A-spec, waarbij alle banen beschikbaar zijn. Als je deze op je geheugenkaart zet, zijn alle banen in de game voor jou beschikbaar.