Boek: Alex Hallatt - Samenwonen met hem/haar

Patrick (maduropa)
Neem een veel voorkomend feit en schrijf hier een boekje over, sterker nog, schrijf er twee boekjes over, één boekje per deelnemende partij. We hebben het hier over samenwonen en de genoemde partijen zijn dan ook hem en haar. Er zijn namelijk veel verschillen tussen de man en vrouw, iets wat veel spanning kan veroorzaken. De auteur, Alex Hallatt, probeert met deze twee boekjes die spanning wat weg te nemen.

Samenwonen met Haar
Vrouwen zijn mysterieuze wezens. Als man zul je geregeld verbaasd staan dat je weer een stuk non-verbale communicatie hebt gemist. Zo bereidt dit boekje je alvast voor op de komende veranderingen in je leven en, die in je koelkast. Daarnaast staan er ook een aantal waarschuwingen en tips in, bijvoorbeeld dat het afwaswater kokend heet kan zijn en hoe je uit kunt leggen dat het meerdere dagen dragen van dezelfde onderbroek eigenlijk goed voor het milieu is.

Samenwonen met Hem
De schrijver maakt de lezende vrouw er even op attent dat mannen dat absoluut niet zijn. Vergeet bijvoorbeeld het boodschappenlijstje maar, dat lezen ze toch niet. Daarnaast is een man blind voor vuil, iets wat hij niet ziet, hoeft hij ook niet op te ruimen of schoon te maken. En wat dacht je van seks, het behalen van een nieuwe highscore op de xbox kan simpelweg belangrijker zijn. Wat klussen in huis betreft, als je het net wat anders noemt, bijvoorbeeld afbreken of een nieuw technisch snufje plaatsen, dan heb je heel wat meer succes.

Beide boekjes horen uiteraard bij elkaar. Zo behandelen ze de punten volgens eenzelfde stramien, maar dan gezien vanuit het andere standpunt. Uiteraard worden hierdoor een aantal punten van beide kanten belicht, maar dit is niet de regel. Wat voor de ene partij wel van belang is, hoeft dat niet voor de andere partij te zijn. De beide boekjes zijn met veel humor geschreven en kunnen door hun formaat ook netjes naast elkaar of zelfs boven elkaar in de boekenkast worden geplaatst. Elk bevatten ze precies 95 pagina's met tekst. De vertalingen zijn gedaan door Greet Bauweleers. Mocht je van plan zijn één van de boekjes aan een vriend of vriendin te geven, probeer dan ook het tweede boekje te geven, of vraag vrienden van de andere helft het voor hun rekening te nemen. Voor de prijs hoef je het niet direct te laten, slechts ¤ 7,95 per boekje.

Uitgever: Deltas ISBN: 9789044721126 / 9789044721119 Pagina's: 95