Boek: James Patterson - Cross

Patrick (maduropa)
SubheaderCross is het verhaal van Alex Cross en de vermoedelijke moordenaar van zijn vrouw Marie. Wanneer de kogels om de oren van Alex vliegen en hem op een haar na hebben gemist, besluit Alex om zijn baan bij de FBI op te zeggen en weer verder te gaan als psychiater. Ook de "Slager" is bezig met een verandering in werkgever. Maar dat laatste komt door de zoon van zijn oude werkgever. Deze heeft vanaf het begin een hekel aan hem gehad. Als de "Slager" zich weer afreageert in de buurt waar Alex Cross woont, vraagt een oud collega uit zijn politietijd of hij mee wil helpen met het zoeken naar de gestoorde moordenaar. Langzaam maar zeker komt het verleden weer naar boven.

Succesvol
Alex Cross is een van de steeds terugkerende hoofdpersonen van de zeer succesvolle James Patterson. "Cross" is het twaalfde boek uit de serie over Alex Cross. Twee delen zijn al verfilmd met Morgan Freeman als Alex Cross, te weten Along came a spider en Kiss the girls. Maar James Patterson heeft nog een reeks op zijn naam staan, "The Women's murder club". Naast deze reeksen verschijnen er gelukkig ook nog andere boeken met 'verse' hoofdrolspelers, waarvan Hittegolf de meest recente is. Daarnaast had je kort geleden nog de kans op FOK! om het boek Cross te winnen.

Een hele wereld
Cross is geschreven in korte hoofdstukken van gemiddeld anderhalve pagina waardoor het niet zo'n probleem is om het boek even weg te leggen. Niet dat je daar behoefte aan hebt want dit boek vraagt er gewoon om om het in een keer uitgelezen te worden. Ook al is dit het twaalfde boek in de serie over Alex Cross en is er al een behoorlijk leven opgebouwd om deze persoon heen, toch is het prima te doen om dit deel los te lezen van de reeks. Zonder vervelend over te komen krijg je genoeg te horen over het verleden waardoor er in het verhaal zelf geen gaten vallen. Een prima boek van een schrijver die van geen ophouden lijkt te weten. Wel een beetje jammer dat het boek sneller uit is dan je in eerste instantie hebt gedacht, maar er is nog een hele wereld te ontdekken in zijn eerdere boeken. En de kans dat er binnenkort weer een nieuw boek van James Patterson in de winkel ligt is natuurlijk vrij groot.

Uitgever: Uitgeverij AW Bruna ISBN: 9789022993385 Pagina's: 266