Boek: Cocktail S1ngle

Hans-Robert (Adagio)
S1ngle is een strip van Hanco Kolk en Peter de Wit over drie vrijgezelle vriendinnen die worstelen met hun bestaan als trendy, wanhopige single. Het feit dat ze geen vaste partner hebben speelt een grote rol in hun leven. Vorig jaar maakte deel vier (Factor S1ngle) hier op FOK! al zijn opwachting. Kolk en De Wit zijn sinds die tijd rustig verder gegaan met de strip, met het vijfde deel Cocktail S1ngle als gevolg.

Van boven naar beneden: Stella, Fatima en Nienke

Het boek bevat een selectie uit de strips die tussen 20 januari en 3 december 2004 in Het Parool en Algemeen Dagblad werden gepubliceerd. De kenmerkende tekenstijl is hetzelfde gebleven. De grappen zijn best aardig en er worden her en der actuele thema's aangesneden als MSN en downdaten, daten met iemand uit een lagere sociale klasse. Ondertussen gaan Nienke, Fatima en Stella nog even op een all-inclusive vakantie (sex not included) en storten de dames zich op klussen met behulp van een speciaal klusboek voor vrouwen. ("Verbind de taupe-kleurige draad en de lavendel-kleurige draad met het kroonsteentje...")

Het geheel wordt opgefleurd met grappige, niet-serieuze cocktailrecepten van bijvoorbeeld de Asshole Amnesia. Ingrediënten: 1 ijsemmer, 1 liter wodka, 2 paracetamol (500mg) en ijsgruis. Verpulver de paracetamol, flikker alles woest bij elkaar en zuipen maar. En niet stoppen.

Hoewel ik minder lol aan dit boek beleefd heb in vergelijking met het vorige, blijkt uit alles dat de heren Kolk en De Wit nog steeds een ijzersterk duo zijn. Sommige grappen komen goed uit de verf en de tekenaars haken continu in op de actualiteit. Van mij mogen Nienke, Fatima en Stella nog wel een tijdje single blijven...

Uitgever: Uitgeverij De Harmonie ISBN: 90-6169-739-5 Pagina's: 112