Blu-ray: Bumblebee

Afgelopen december verraste Bumblebee vriend en vijand als zeer onderhoudende spin-off in de Transformers-franchise. Je hebt nu de kans om de film ook thuis te beleven op blu-ray.

De makers hebben ervoor gekozen te focussen op één van de bekendste personages uit de eerdere films, namelijk publiekslieveling Bumblebee. In zijn eigen film zien we hoe hij eerder dan de andere Autobots op aarde belandt om alvast een nieuwe thuisbasis op te zetten voor de strijd tegen de Decepticons. Een en ander loopt helaas niet zoals gepland, waardoor Bumblebee al snel bij tienermeisje Charlie moet onderduiken. Dit is het begin van een bijzondere vriendschap die centraal in deze film staat. Helaas zit Agent Burns, gespeeld door John Cena, hem al op de hielen.

Bumblebee en Charlie

Bij Fok.nl zagen we de film al eerder en trokken toen de volgende conclusie. Bumblebee is een Transformers-film met een groot hart. Waar eerdere delen in de reeks het lieten liggen bij de connectie met het publiek weet regisseur Travis Knight een liefdesbrief naar de jaren '80 te schrijven en tegelijkertijd een frisse blik op de personages te geven. Bombastische actie, nuance in de vorm van Charlie, op een ad-rem manier neergezet door Hailee Steinfeld, waarbij er ook nog gelachen kan worden. Een schot in de roos en een flinke dosis nieuwe hoop voor deze franchise.

Thuis blijft de film ook overeind staan. De grootse actiescènes op Cybertron zijn natuurlijk minder indrukwekkend als in de bioscoop, maar het hart van de film blijft staan. De film ziet er visueel grandioos uit. Op een goede TV-set zijn de beelden om je vingers bij af te likken. Zeker in het ondersteunde Dolby Vision blijft het allemaal waanzinnig scherp waardoor de verschillende Transformers goed uit komen. Geluid: top notch. Lekker knallen uit je audiosysteem.

Bumblebee op de bank

Een aantal leuke bonus features maken het feestje compleet. De openingsscène is te zien in zogenoemde Bee Vision, waarin je goed kan zien welke Transformers in beeld worden gebracht. Er zijn een aantal minuten aan verwijderde scènes te zien en een motion-comic. Al met al een leuke toevoeging.

De film is de moeite echt waard dus als je ook maar een beetje hiervan houdt is dit zeker een aanschaf waard!