CD: Mason - Zoa

Mason is een duo uit Amsterdam, bestaande uit Coen Berrier en Iason Chronis, dat al aardig wat jaren in de Nederlandse EDM-scene meeloopt. Vier jaar na hun eerste album They Are Among Us is het duo uit de Nederlandse hoofdstad weer terug met hun verrassende tweede album Zoa, waarop de producers worden bijgestaan door een aantal grote namen uit heden en verleden.

Mason - Zoa

Nadat we eerder dit jaar al een voorproefje kregen met de single 'Gotta Have You Back', met onder meer een erg fijne remix van Kraak & Smaak, is er nu dus dat langverwachte tweede album van de Amsterdamse producers. Op het veelzijdige album Zoa, dat zowel liefhebbers van acidhouse, swingende funk als ouderwetse disco zal aanspreken, horen we dan ook fraaie muzikale bijdrages van onder meer Jocelyn 'Somebody Else's Guy' Brown ('Here's My Heart'), Hercules & Love Affair-zanger(es) Rouge Mary ('Gotta Have You Back') en Champagne Champagne ('Peer Pressure').

Mede door de aanwezigheid van al die gastmuzikanten kunnen we ook stellen dat elke track een eigen geluid weergeeft. Mason is een duo dat zich duidelijk niks aantrekt van heersende trends en die gewoon opnemen wat ze zelf leuk vinden om te horen. Aan Zoa werd meer dan twee jaar hard gewerkt en het resultaat mag er dan ook zeker zijn. Met tracks als 'Up In the Vessel' en 'Reach the Stars' neemt het hoofdstedelijke duo ons mee op een muzikale reis naar de dancemuziek van de jaren tachtig. Zoa is natuurlijk uitermate geschikt om fijn op te dansen, maar het is evenwel ook een heerlijk luisteralbum geworden waarvan je ook lekker thuis op de bank kunt genieten.

Zoa is een plaat geworden die mede door de uitgebreide gelaagdheid van de dertien aanwezige tracks veel muzikale verrassingen voor de luisteraar in petto heeft en die we dan ook aan een ieder kunnen aanraden die op zijn tijd een fijn stukje electropop kan waarderen. Een alleraardigst schijfje dat ook nog eens in een prachtig vormgegeven hoesje zit. Wat wil een liefhebber nog meer?