Concert: Linkin Park

Op vrijdagavond 7 november is het aan de Amerikaanse band Linkin Park om een uitverkochte Ziggo Dome te vermaken. Dat doen ze met gemak.

Binnen een week is de Ziggo Dome uitverkocht. Het publiek, dat gemiddeld rond de dertig is, komt voor de hits. Nummers zoals 'In The End', 'Somewhere I Belong' en 'Numb' staan dan ook zoals verwacht op de setlist. Het publiek zingt met deze nummers hard mee. Daarnaast speelt de band nummers van het nieuwe album 'The Hunting Party'. Linkin Park speelt veel nummers in een verkorte versie, om zo zoveel mogelijk nummers te kunnen spelen in de kleine twee uur die ze op het podium staan. De setlist is hierdoor afwisselend.

Linkin Park Instagram
Linkin Park Instagram

Er is weinig tot geen interactie met het publiek, maar ondanks dat is het publiek uitzinnig. Er wordt tot in de bovenste ring van de Ziggo Dome gesprongen, vooral op hits. Deze energie krijgt het publiek van een strakke, doch ietwat saaie show. Er zijn wat visuals te zien, er is zo nu en dan iets wat op een lichtshow lijkt, maar echt spectaculair is het allemaal niet. Het is een echte rockshow zonder poespas. Gitaarsolo's, screams, zang en vooral geen wisselende outfitjes of andere gekke dingen. Het draait om de muziek bij Linkin Park, niks meer en niks minder.

Linkin Park Instagram
Linkin Park Instagram

Zanger Chester Bennington is goed bij stem, de 'screams' zijn clean en zijn echte zangstukken zijn zuiver. Ook de vocale stukken van Mike Shinoda zijn zuiver. Eigenlijk klinkt alles perfect op elkaar afgestemd, terwijl de tour al een tijdje bezig is. Je zou verwachten dat de band moe is, maar dat is dus absoluut niet te zien. Een energiek concert waar het publiek voor gekomen is, dat krijgen ze. Misschien moet Linkin Park wat vaker naar Nederland komen.