Boek: Het nieuwe wasborddieet

De zomer komt er weer aan en daarmee hopelijk ook het warme weer. Dat betekent dus lekker aan het strand, bij het zwembad of in de tuin zonnebaden. Maar daar kun je natuurlijk niet met je bierbuik gaan liggen. Voel jij je aangesproken? Je hebt nog een aantal weken tot de echte zomer en dat hoopje vet kun je in 6 weken wegwerken met het boek Het nieuwe wasborddieet.

In Het nieuwe wasborddieet kun je in 6 weken je buikje wegwerken en een (licht) wasbord creëren. Het dieet gebruikt de kracht van voedsel om verleidingen te weerstaan en vet te verbranden. Opmerkelijk is dat het dieet juist aanmoedigt om meer lekkere dingen te eten. Het zorgt voor een slanker, fitter en sterker lichaam en een fantastisch seksleven.

Het boek staat vol met nuttige weetjes over overgewicht. De dingen waar je niet zo snel bij stilstaat, bijvoorbeeld de lengte van het kauwen van je eten kan al bijdragen aan het dieet. Het 340 bladzijdes tellende boek bevat enorm veel informatie over eigenlijk alle aspecten die bij het afvallen nuttig kunnen zijn. Van BMI tot cholesterol en van spieren tot bloeddruk.

Het nadeel van een dik boek is wel dat je eigenlijk niet weet waar je moet beginnen en een goed overzicht met wat je elke week moet doen ontbreekt. Er staan veel buikspieroefeningen in, een voedingswaardetabel en recepten voor gezonde (maar ook lekkere) maaltijden, maar wat moet je wanneer doen en eten? Het antwoord op die vraag ontbreekt eigenlijk.

Voor de mensen die echt willen afvallen en ook iets willen leren over het afvallen is dit een erg handig boek. Veel informatie en ook een aantal interessante succesverhalen van mensen die ook het dieet willen volgen. Uiteraard moet je wel de discipline hebben om door te zetten, want een dieet met alleen maar lekkere producten eten klinkt rooskleuriger dan dat het is. Wil je echter afvallen zonder poespas, dan is het boek een te dikke pil.

Ten slotte een aantal weetjes uit het boek:

- Mensen die regelmatig bonen eten wegen minder dan mensen die geen bonen eten.
- Eiwit geeft je een voldaan gevoel.