BRD: Friends with Benefits

Vorig jaar kwamen er twee romkoms uit over het thema 'no strings attached', oftewel seks hebben met iemand zonder relatie. Ashton Kutcher en Natalie Portman speelden in No Strings Attached en haalden daarmee ruim 147 miljoen dollar op in de box office. Concurrent Friends with Benefits met Justin Timberlake en Mila Kunis scoorde bijna 2 miljoen dollar hoger in de ranglijst. Laatstgenoemde is onlangs op dvd en blu-ray verschenen.

Dylan (Timberlake) en Jamie (Kunis) hebben allebei een rampzalige relatie beëindigd. Als ze elkaar door zakelijke redenen tegenkomen besluiten ze om seksmaatjes te worden. Geen emotioneel gedoe, geen vastigheid, alleen seks. Wanneer één van hen verliefd wordt, dan stoppen ze ermee. Uiteraard gaat het in het begin goed, maar al snel worden de twee vrienden verliefd en proberen ze erachter te komen wat de ander voor hen betekent.

FOK! schreef al eerder een recensie over de film: "Uiteraard is het verloop van het verhaal enorm voorspelbaar en (vrijwel) identiek aan No Strings Attached, maar door de stomende scènes en goede humor kijkt de film lekker weg. De humor is niet typisch voor een romkom, dus geen flauwe grapjes, maar leuke verwijzingen naar tv-series, muziek of films. Geen briljante grappen die je van de stoel laten rollen, maar goed genoeg om interessant te blijven."

De blu-ray begint vrijwel meteen met het menu zonder enkele trailers. Je kunt dan meteen kiezen voor de talen, extra's en BD Live. Laatstgenoemde is een goede combinatie tussen de blu-ray en het internet, aangezien het toegang geeft tot veel informatie en extra's over de film zelf en andere films. Ook is het mogelijk om verschillende filmtrailers op je televisie te bekijken.

De blu-rayuitgave is een aanrader voor liefhebbers van romkoms. Geen aparte dingen of lange trailers op het schijfje, maar gewoon een leuke film met een aantal interessante extra's. Friends with Benefits is een verrassend vernieuwende film met een aantal leuke scènes. Geen flinke dijenkletser, maar wel zeer geschikt voor fans van het genre.

Extra's

- Op de set bij FWB (5:39)
Een korte, maar leuke kijk achter de schermen bij de film. Daarnaast komen ook acteurs en crewleden aan het woord over de opnames en over de verschillende locaties.

- Het organiseren van een flashmob (5:48)
In de film komen twee flashmobs in voor. Bij flashmobs komt een grote groep mensen op een bepaalde locatie samen, doet iets ongebruikelijks en vertrekt daarna weer. Meestal houdt dit een ingestudeerde dans in. Bij deze extra krijgen we een kijkje achter de schermen bij het organiseren van een flashmob. Hoe krijg je honderden mensen tegelijkertijd aan het dansen?

De humor van een 'sexomedie' (14:50)
Een korte film waarin wordt uitgelegd hoe een romantische komedie wordt opgebouwd en welke elementen het bevat. De regisseur vertelt aan de hand van deze twee factoren hoe Friends with Benefits is opgenomen en acteurs vertellen wat zij verwachten van een romkom.

Previews
Hoewel de blu-ray niet begint met verschillende trailers, staan ze er wel op. Onder het kopje 'previews' staan trailers van onder andere Bad Teacher en The Smurfs.

Daarnaast staan er nog een aantal verwijderde scènes op, is de film te bekijken met pop-upweetjes (tijdens de film verschijnt er interessante informatie over de scène) en is het te bekijken met audiocommentaar van regisseur Will Gluck en hoofdrolspelers Justin Timberlake en Mila Kunis.