DVD: Kick-Ass

Het is misschien wel de film waar velen dit jaar naar uit hebben gekeken. Na het succes van Superbad is acteur Christopher Mintz-Plasse (McLovin') toch een graag geziene acteur in comedies. Hij geeft in Kick-Ass acte de présence, en hoe! Een film met een krankzinnig plot en misschien wel nog krankzinnigere recensies. Vanaf vandaag in de winkels

Kick-Ass dvd cover

Kick-Ass draait om de jonge tiener Dave Lizewski, een doorsnee nerd zou je hem kunnen noemen. Je kent ze wel, van die lui die nog geen vriendinnetjes hebben gehad en zichzelf, vaker dan hen lief is, plezieren middels de handkar. Naast die hobby is hij ook nog verzot op stripboeken, iets dat wij hier eigenlijk niet zo goed kennen, maar in de Verenigde Staten een bekend fenomeen is. In strips draait het vaak om superhelden, een obsessie van de jonge Dave. Hij besluit op een dag om zijn obsessie vorm te gaan geven en zelf een superheld te worden: Kick-Ass is ie! Leuk detail is dat deze film zelf ook gebaseerd is op een strip.

Zijn niet zo geslaagde outfit, strakke maillot en dito masker, vergezelt hij met een paar gevechtstokken om zo zijn tegenstanders te kunnen uitschakelen. Hij lijkt zelf haast overtuigd te zijn superkrachten te bezitten, maar als gewone doorsnee tienerjongen is dit natuurlijk niet echt het geval. Toch heeft hij succes als superheld.

Screenshot Kick-Ass

Dankzij het vluchtige YouTube wordt Kick-Ass plotseling de held van het land en iedereen wil zijn voorbeeld volgen. Hierna neemt het verhaal een bizarre wending dat meteen ook de kracht van de film is. Een klasgenoot van Dave, Chris D'Amico (Mintz-Plasse), heeft een ander motief om zich ook als superheld voor te doen en gaat ook aan de slag als bestrijder van het kwaad. Daarnaast is er nog Big Daddy (Nicholas Cage) die ook als held ten tonele verschijnt, bijgestaan door zijn dochtertje. Voor een klein meisje als zij, is ze overigens verdomd handig met wapens.

Screenshot Kick-Ass

Jammer genoeg staan er geen extra's op de dvd die bij FOK! op de deurmat viel. Dat zou het totaalplaatje zeker nog wat leuker maken, desalniettemin is Kick-Ass een film die je zeker gezien moet hebben. De strijd tussen de vier superhelden en 'de rest' is er een die je niet snel zult vergeten. Het duurt misschien even voordat-ie echt begint, maar als-ie eenmaal bezig is, blijf je tot het eind geboeid en verbaasd...