DVD: Wrong Turn 3

Niets is zo ontspannend als een boswandeling. De geur van bomen, het geluid van tsjilpende vogels, het prikkeldraad onder de bruine bladeren... Inderdaad, de bomen met incestwezens komen weer voorbij in het derde deel van de reeks die nu een totaal verkeerde richting op is gegaan: Wrong Turn 3: Left For Dead.

Wrong Turn 3

Incest in het bos

Een groepje van vier vrienden is lekker aan het raften op de Bluefish River in Massachusetts en hebben de tijd van hun leven. Na het aanmeren is het voor de twee meiden tijd om even te genieten van de Amerikaanse zon en de twee heren gaan hout zoeken. Na drie minuten gaat de eerste pijl van een boog door een siliconen tiet van Sophie, die door het incestueuze monster Three Fingers is neergeknalt. Ook Trey en Brent zijn snel aan de beurt om op slecht geanimeerde wijze om het leven te komen. Alex kan gelukkig ontkomen en vlucht het bos in.

Enkele dagen later wordt de gevangene Chavez (natuurlijk met Zuid-Amerikaanse tinten) getransporteerd naar een andere gevangenis, samen met nog een groep gevangen. Terwijl iedereen loopt te bitchen en te zeiken in de bus rijden ze onder leiding van bewakers Nate en Walter door een donker bos in niemandsland. Uit het niets komt er een pick-up truck bepakt met staal en ijzerdraad en ramt de gevangenen. Het transport vliegt een ravijn in en een opstand breekt uit. Als de criminelen het heft letterlijk en figuurlijk in eigen hand nemen start een ontsnappingspoging van zowel de politie als de incestmonsters Three Fingers en Three Toes.

Verkeerde weg ingeslagen

Waar het eerste deel nog goed te pruimen viel en Wrong Turn 2 al onder het niveau zat, is dit derde deel weer een stapje lager op Wrong Turn-ladder. Toegegeven: De film valt wel erg te kijken, maar je moet zeker niet te veel verwachten. De geanimeerde moorden zijn zwaar belabberd en het acteerwerk van het grootste deel van de cast is ook niet spectaculair goed te noemen. Ook de choreografie van de gevechten zijn net iets te nep geregisseerd. Het heeft ook wat weg van WWF-gevechten, maar dan met minder entertainment. Een absoluut jankmoment is de climax rond het einde van de film. Weinig momenten in films zijn zo verschrikkelijk lelijk en ongeloofwaardig geanimeerd dat je er meer om lacht dan dat het serieus over moet komen. Het echte einde is nog erger, maar die details bespaar ik je.

De bonussen op de dvd zijn niet bijzonder. Verwijderde scènes van in totaal een halve minuut en een Making Of met de regisseur die van A tot Z uitlegt wat hij heeft gedaan. In deze korte gesprekken is te merken dat regisseur Declan O'Brien een epische actiehorror wilde maken. Met een laag budget en 24 filmdagen is het precies geworden zoals O'Brien zegt: "Een film die lijkt op de eerste twee, maar met veel meer actie".

Wrong Turn 3 - Three Fingers

Zonder in spoilers te vervallen valt te zeggen dat de hele de film aan elkaar hangt van de clichés, maar toch nog weg valt te kijken. Het is echter de vraag of je een film als deze wel wílt zien of niet. Verstand op nul en kijken? Kan je doen, maar erg blij word je er niet van. Wrong Turn 3 is een excuus om idiote moorden te laten zien, maar alleen verhuld in een slecht verhaal. Mocht je de film echt willen zien, huur 'm dan en geef je geld uit aan iets beters dan dit.