Concert: Metro Station en Miley Cyrus

Sommige gekken hebben alles over voor hun idool, zo ben ik dus ook. Ik ben naar het Verenigd Koninkrijk afgereisd om mijn idool Miley Cyrus te zien. Miley kwam met haar Wonder World tour in de O2-Arena om daar een geweldige show weg te geven voor haar Europese fans. Die waren er uiteraard in overvloed.

De band van Mileys halfbroer, Trace Cyrus, doet het voorprogramma van de show. Metro Station is een elektro/pop-band die door de hit ‘Shake it’ in een hoop landen is doorgebroken. Eerder stonden de vier mannen van Metro Station al in de Melkweg in Amsterdam, deze was compleet uitverkocht (mede aan muziekzender TMF te danken).

De oude zaal van de Melkweg is toch een stukje kleiner dan de O2-Arena, Trace benadrukt dan ook dat ze iedereen dankbaar zijn dat ze in zo`n grote zaal mogen spelen in het voorprogramma van zijn kleine zusje Miley. Metro Station opent hun optreden met ‘Wish we were older'. Vooral Trace benut het hele podium en roept iedere keer het publiek op om mee te dansen. Ondanks dat het publiek qua leeftijd grotendeels ver beneden de doelgroep van Metro Station is, is het publiek wel in beweging.

Metro Station heeft een nieuwe clip gemaakt voor de single 'Kelsey'. Deze komt zeer binnenkort uit in Londen, voor die gelegenheid spelen ze die ook nog even. De vervanger van toetsenist Blake Healy, die onlangs uit de band is gestapt, doet het intro waarna de rest van de band volgt. Samen met de danseressen gaan Mason en Trace helemaal los op het podium. Terwijl Mason wat gitaarrifjes improviseert, laat Trace het publiek meedoen.

Trace zag dat iedereen weer ging zitten. Uiteraard riep Trace iedereen op om weer op te staan en te gaan dansen. Metro Station ging namelijk een nieuwe track spelen: 'Japanese Girls'. Het is een catchy track, net als de rest van hun muziek.