Kaartspel: Super 5

Zoals verteld in het intro maakt Hasbro normaal geen kaartspellen maar staan zij meer bekend om de bordspellen die over de toonbank gaan. Met het kaartspel super 5 proberen zij een nieuw kaartspel op de markt te brengen. Alleen is het altijd moeilijk in te schatten of dit dus ook echt gaat aanslaan.

Regels
De regels van het spelletje zijn eigenlijk vrij eenvoudig. Iedere speler krijgt aan het begin van het spel krijgt vijf overlevingskansen. Deze worden aangegeven in de vorm van pionnetjes. De speler die als langst over blijft heeft het spel verloren. Voordat het spel begint krijgt iedere speler die meedoet 10 kaarten uitgedeeld. De spelers moeten om de beurt een kaart neer leggen, en de speler die als eerste de 21 overschrijdt zal een punt verliezen. Mocht het zo zijn dat er een speler is die al zijn kaarten weg speelt dan verliezen alle andere spelers een overlevingskans.

Twee Soorten Kaarten
In het spel zijn er twee soorten kaarten aanwezig. Zo zijn er de rode kaarten, deze noemt men ook wel de cijferkaarten en heb je blauwe kaarten die noemt men ook wel de Jokerkaarten. De cijferkaarten bestaan uit kaarten met de cijfers 1 tot en met 7. Deze kaarten moet een speler dus eenmaal per beurt neerleggen. Op deze manier zal het getal steeds sneller oplopen naar de 21 en moet je er voor zorgen dat jij in ieder geval niet diegene bent die over de 21 grens heen gaat. Zoals verteld kan het ook zo zijn dat mensen al hun kaarten uitgeven en op deze manier er voor zorgen dat alle andere spelers een punt verliezen. Om dit te voorkomen zijn er in het spel ook Jokerkaarten. Deze kaarten kunnen verschillende dingen inhouden. Zo kan het zijn dat je de punten in één keer naar 21 laat schieten, je kunt er de richting waarin de spelers kaarten neerleggen veranderen of iemand een beurt mee laten overslaan. Naast deze Jokerkaarten zijn er ook nog twee speciale kaarten aanwezig in het spel. Je hebt de moordenaar die direct een overlevingskans van een tegenstander afpakt tenzij deze speler een kaart met het cijfer 0 heeft dan zal deze kaart vervallen, en er is een kaart die alle kaarten in het spel opnieuw geschud en verdeeld moeten worden.

Het kaarspel Super 5 is een leuk en vermakelijk kaartspel om te spelen. Het is niet echt een kopie van andere kaartspellen, het is erg uniek en dit maakt het spel leuk te spelen. Ook is het spel niet erg moeilijk om te leren en zal je dus snel aan de slag kunnen iets wat in mij ogen erg belangrijk is bij een kaartspel. Hoe langer je het spel speelt hoe handiger je zult worden om te bepalen wanneer je een joker moet inzetten. Super 5 komt in een mooi blik die wel tegen een stootje kan. Super 5 is dus ook een leuk spel om mee te nemen op reis. Een gemiddeld spelletje duurt ongeveer een half uur en het is voor spelers vanaf 8 jaar. Super 5 zal ongeveer voor ¤9,95 te koop zijn in de winkel.