Bordspel Review: 20 Questions

20 Questions bestaat uit een spelbord met veel vakjes, 396 aanwijzingskaartjes met de categorien "iemand", "ergens" en "iets", 6 vraagtekenpionnen, 20 rode fiches en 5 blauwe fiches. Je begint aan de start en dan is het de bedoeling om zo snel mogelijk de finish te bereiken. Dit doe je door het onderwerp te raden in zo min mogelijk beurten, dus met zo min mogelijk aantal aanwijzingen. Als je bijvoorbeeld slechts 3 aanwijzingen gebruikt hebt, mag je 17 vakjes vooruit, bij 4 aanwijzingen 16 vakjes vooruit, etc. Degene die het kaartje leest ( de 'lezer') mag bij elke aanwijzing 1 vakje vooruit. Zo komt het regelmatig voor dat een onderwerp na 20 aanwijzingen nog niet geraden is, wat ten gunste komt van de 'lezer'. Die mag dan namelijk 20 vakjes vooruit. Nadat het onderwerp geraden is door een speler en de pionnen zijn verschoven, wordt de speler links van de lezer de nieuwe lezer, en de 'oude' lezer mag samen met de andere spelers het woord gaan raden.

Bij de categorie 'iemand' gaat het om een persoon, levend of dood, fictief of realistisch. Ook beroepen en groepen personen vallen hier onder.
De categorie 'ergens' duidt op alle geografische plaatsen, zoals steden, landen, rivieren, planeten, etc.
Met de categorie 'iets', worden voorwerpen, gebeurtenissen, dieren, abstracte begrippen bedoeld.

Als je het antwoord weet en je bent nog niet aan de beurt, mag je, aan het begin van de beurt van een tegenstander, een blauw fiche inleveren. Hiermee trek je de beurt naar jezelf toe een mag je een poging wagen. Je moet wel zeker van je zaak zijn, wat je hebt in de meeste gevallen maar 1 fiche en mag die dan ook maar 1 keer gebruiken in het hele spel.

Er zijn 7 bonusvakjes. Als je op een bonusvakje komt, speel je een apart Bonusspel. Dit gaat alleen tussen de speler die op het bonusvakje staat en de lezer. De lezer geeft maximaal 5 aanwijzingen, na elke aanwijzing mag de speler het woord raden; dit mag echter maar 1 keer. Ook hier geldt; hoe minder aanwijzingen, des te verder mag je de pion verzetten.