Star Citizen-ontwikkelaar komt met ambitieus vijfjarenplan

Wouter (2dope)

Star Citizen-ontwikkelaar Cloud Imperium Games heeft een ambitieus plan uit de doeken gedaan voor de komende vijf jaar. In november maakte de ontwikkelaar al bekend dat het een enorme studio gaat openen in Manchester, waarbij het huidige medwerkersbestand van 400 uitgebreid moet worden naar 1000 medewerkers in 2026.

In een interview met MCV Magazine vertelde COO Carl Jones dat de verwachting is dat rond 2026 er meerdere sequels van Squadron 42 in ontwikkeling zullen zijn, de lang verwachte singleplayer storymode van Star Citizen. Op de vraag wanneer de eerste versie van Squadron 42 nu daadwerkelijk officieel het levenslicht zal zien werd geen duidelijk antwoord gegeven, maar dit kan volgens Jones ook nog wel één of twee jaar duren. Squadron 42 ligt momenteel zeven jaar achter op de originele releasedatum die nog veel meer jaren geleden werd beloofd.

En hoe zit het met Star Citizen zelf? "Ik denk dat we dan (rond 2026) bezig zijn met een grootschalige MMORPG", aldus Carl Jones. "Momenteel hebben we geen grote aanwezigheid in Aziatische markt en daar zullen we op lange termijn ook iets mee moeten, want als je game daar explodeert dan moet je teams opzetten om die markt te kunnen bedienen".

Kortom, allerlei ambitieuze, decadente langetermijnplannen maar weinig concreets over daadwerkelijke releasedata van de games zelf. Desalniettemin wordt de game ten tijde van schrijven nog altijd gebackt door maar liefst 3,3 miljoen supporters. Nooit eerder harkte een ontwikkelaar zoveel geld binnen via crowdfunding; in november vorig jaar tikte de teller de 400 miljoen dollar aan. Laten we ook niet vergeten dat Cloud Imperium Games speciale edities van zijn (nog immer in ontwikkeling zijnde) game uitbrengt, zoals de Legatus Pack, een premium-versie van de game waarin vrijwel alle ruimteschepen zijn inbegrepen die tot nu toe zijn uitgebracht. de prijs? $27.000.