Xbox Series X toont features

Oscar.

Gisteravond heeft Philip Spencer, hoofd Gaming bij Microsoft, nieuwe specificaties van de nieuwe Xbox Series X onthuld. Zo krijgt de nieuwe doos van Microsoft een 12 Teraflops GPU. Hij zou hierdoor twee keer zo snel moeten zijn als de huidige Xbox One X.

Naast deze megasnelle GPU zou de videokaart ook hardware-accelerated DirectX Raytracing moeten gaan ondersteunen. Hierdoor worden games nog realistischer in beeld gebracht. Naast deze pracht en praal zou de Xbox ook een snelle SSD-schijf krijgen, zodat games nog sneller inladen dan hiervoor. Voeg dit samen met de nieuwe Quick Resume modus, waarmee je meerdere games gelijktijdig in rustmodus kan zetten, waardoor je sneller tussen games kunt schakelen zonder laadschermen. Je hoeft dus nooit meer te wachten.

Ook de controller krijgt een update. De nieuwe controller gaat Dynamic Latency Input (DLI) ondersteunen, waardoor de controller nog sneller alle commando’s naar de Xbox stuurt zodat je nooit meer je controller de schuld kan geven. Oude controller zouden nog ondersteund worden, dus je hoeft niet meteen allerlei nieuwe hardware aan te schaffen.

Verder gaat Smart Delivery van start. Met deze modus krijg je altijd de beste versie van de game die beschikbaar is. Speel je op de Xbox One S? Dan krijg je een aangepaste versie dan dat je op de Xbox Series X speelt. Dit zorgt ervoor dat je altijd de beste ervaring krijgt die beschikbaar is voor de console waarmee je speelt.

Tijdens dit bombardement van nieuwe informatie is Microsoft wel één ding vergeten te melden, namelijk de releasedate van dit allemaal moois. Wel zou Halo Infinite en Game Pass bij lancering beschikbaar zijn en uiteraard gaan we nog veel meer horen van de Xbox Series X tijdens de E3.