Ninja Theory verbetert vecht-animaties Hellblade

PoeHao

Ninja Theory is een studio die bekend staat om het hoge niveau van vechtanimaties en – combo’s. Voor Hellblade hebben ze een andere aanpak gekozen, dat het makkelijker en intuïtiever moet maken om tegen meerdere vijanden tegelijk te vechten.

In eerste instantie was het de bedoeling om Senua klappen te laten blokken in vier richtingen. Dat bleek heel goed te programmeren, maar erg lastig om te spelen. Je moest namelijk alle combo’s kennen en uitvoeren met de juiste timing. Het nieuwe systeem laat de speler intuïtief bewegen en blokken. Het is niet direct makkelijker, maar Senua beweegt vloeiender en de leercurve is wat meer afgevlakt.

Omdat veel animaties opnieuw moesten worden gedaan, liep de productie achter op schema. Met behulp van stuntacteurs Chloe Bruce en Cali Nelle in motion capture-pakken werd de achterstand ingehaald. Helaas is er nog steeds geen precieze releasedatum bekend voor Hellblade: Senua’s Sacrifice, maar de game komt nog dit jaar uit.