Disney's Eye-Capture Tech

Kim (Kiimmmiiii89)

De grafische kwaliteiten van games zijn tegenwoordig al kunst te noemen. Toch wilt Disney, in samenwerking met het Institute of Technology in Zürich het nog een stapje verder nemen door realistische ogen te creëren met 'Eye-Capture tech'.

Hoewel de ogen van elk mens uniek zijn worden ze in games toch vaak vereenvoudigd, wat resulteert in zogenaamde "dode ogen". Met deze technologie word er geprobeerd om alle zichtbare details, met name het oogwit, hoornvlies en de iris, zo precies mogelijk na te maken. Het zijn vooral deze onderdelen van het oog die veel verschillende eigenschappen vertonen. De technologie die hiervoor gebruikt wordt heeft hetzelfde principe als de motion capture-techniek die steeds vaker in games gebruikt wordt. Deze nieuwe methode is zo nauwkeurig dat net als bij een echt oog de iris van een personage automatisch verwijdt en samentrekt afhankelijk van de hoeveelheid licht. De onderzoekers zeggen dat dit bijzonder bruikbaar is bij het creëren van digitale kopieën van acteurs, zoals ze deden in Call of Duty: Advanced Warfare met Kevin Spacey.

Volgens de onderzoekers heeft deze techniek niet alleen veel te bieden op het gebied van computer graphics maar heeft het uiteindelijk ook toepassingsmogelijkheden in de oogheelkunde. Je kan de paper van dit project hier lezen.