Battlefield 4 komt met netwerk-update

Nick (Disker91)

Dice heeft een nieuwe patch doorgevoerd voor Battlefield 4 met betrekking tot netcode om zo te zorgen dat de online ervaring verder verbeterd wordt.

De update is gebaseerd op feedback in de CTE-servers, dat staat voor Community Test Environment. In deze servers worden veranderingen binnen het spel getest door Premium-members voordat deze worden geplaatst binnen alle reguliere servers.

De update met de klinkende naam 'High Frequency Network Update' wordt voor alle platformen de komende 24 uur uitgerold. Deze patch brengt een verandering in de snelheid waarmee de server informatie verwerkt. Om een technisch verhaal kort en gemakkelijk uit te leggen heeft Dice een video gemaakt om het te demonstreren. Het komt er op neer dat de server meer informatie verwerkt per seconde dan voorheen, je krijgt een meer natuurgetrouw beeld van wat de vijand aan de andere kant van de server doet. De frustratie van het hoekje omlopen om alsnog te sterven door een kogel zal door deze update weinig tot niet meer mogen voorkomen.

Let wel op, als je hier gebruik van wil maken dan zal je dit moeten aangeven in de settings van jouw spel. De developer geeft aan dat er drie settings zijn voor de The High Frequency Update, 'low', 'medium' en 'high'. Als je internet 1 Mbit download/upload is kun je de setting op 'high'  zetten. Is je verbinding lager, dan adviseren zij het op 'medium' of 'low' te zetten.

Naast deze verandering neemt de patch nog wat kleinere dingen onder handen. Het hele technische verhaal en de rest van de update kun je hier lezen.