Ryse: Son of Rome geen eenmalig experiment

Oscar.

De actiegame Ryse: Son of Rome voor de Xbox One moet het eerste deel van een grotere serie worden. Studiobaas Cevat Yerli laat in een gesprek met gameweblog Polygon weten dat het spel zeker geen eenmalig experiment is. Ryse: Son of Rome is inmiddels zeven jaar in productie en moet eind dit jaar voor de Xbox One in de winkel liggen.

In de actiegame stappen gamers in de schoenen van een Romeinse krijger. Midden op het slagveld moeten spelers vanuit een leidinggevende rol het leger naar de overwinning leiden. De actiegame maakt niet alleen gebruik van Kinect, maar vereist ook het gebruik van een normale controller. Lichaamsbewegingen kunnen gebruikt worden om een schild op te houden of een zwaardaanval te ontwijken.

Ryse: Son of Rome begon als een actiegame voor de Xbox 360, waarna Yerli in samenspraak met Microsoft besloot de bewegingsbesturing van Kinect te gebruiken. Vorig jaar werd besloten het spel door te schuiven naar de Xbox One omdat die spelcomputer over een betere versie van Kinect beschikt. De game en de nieuwe spelcomputer moeten in november op de markt verschijnen.


Ryse: Son of Rome geen eenmalig experiment