'Aantal lijken in Tomb Raider gehalveerd'

Denzo

De Britse avonturier Lara Croft was in het recentelijk uitgekomen actiespel Tomb Raider oorspronkelijk een nog grotere moordmachine. Volgens schrijfster Rhianna Pratchett heeft de gamestudio Crystal Dynamics het aantal vijanden dat Lara in de game omverschiet vlak voor de release gehalveerd.

"Tomb Raider lijkt in veel opzichten op de Uncharted-games. In beide actieseries ben je een ogenschijnlijk normaal persoon die hordes vijanden overhoop knalt. In het geval van Tomb Raider hebben we het aantal lijken dat Lara produceert uiteindelijk gehalveerd", aldus Pratchet in gesprek met gamewebsite Kill Screen.

De gamestudio gaf eerder aan met de nieuwe Tomb Raider-game een menselijker kant van Lara te willen laten zien. Zo is haar eerste moord een belangrijk emotioneel moment in de game. Het feit dat ze al snel daarna achteloos meerdere vijanden omlegt, strookte volgens sommige critici niet met het emotionele verhaal dat Tomb Raider wil vertellen.

Het is een probleem dat Pratchett erkent. "Wanneer je spelers een geweer geeft, willen ze dat ook gebruiken. Op zo'n moment is het verhaal gewoon minder belangrijk. Het vinden van de perfecte balans tussen actie en verhaal is erg moeilijk en niet iets dat we binnenkort zullen oplossen."


'Aantal lijken in Tomb Raider gehalveerd' (Foto: Novum)