Eerste in-game trailer van Reus

WesleyB (Wesley Akkerman)

De Nederlandse, onafhankelijke studio Abbey Games heeft de eerste in-game trailer van Reus vrijgegeven. Reus is een project dat is ontstaan uit de behoefte voor meer godgames, aldus Manuel Kerssemakers, mede-oprichter van de studio.

"Molyneux heeft behoorlijk wat mensen enthousiast gemaakt met Godus en we zijn het ook zeker met hem eens dat er meer godgames zouden moeten bestaan", zegt Kerssemakers. "Dit is ook de reden dat we meer dan een jaar geleden begonnen zijn met Reus."

De verwachting is dat de game af is in het tweede kwartaal van 2013. "En mede door de hele hype rondom Godus hebben we hoge verwachtingen van de ontvangst van de gamers.

Reus gaat over het scheppen van natuur en over de hebberigheid van de mens. Je bestuurt mythische reuzen, die je helpen elk aspect van de natuur te besturen. Dit betekent dat je dingen kunt doen als terrascapen, leven creëren en genetische manipulatie. Op een gegeven moment komt echter de mens ten tonele.

En laat hun nou net het element van de natuur zijn dat je niet kunt besturen. Je kan wel hun omgeving veranderen of oceanen onder hun steden bouwen, maar je kunt hun wil niet veranderen. De uitdaging is de mensheid en de natuur in harmonie te laten leven, terwijl de mens je telkens confronteert met zijn hebberigheid. Dit betekent dat je als speler onder andere bezig bent met het bedwingen van oorlogen, ontbossing tegengaan en zelfs met het verdedigen van je reuzen tegen de grenzeloze hebberigheid van de mens.

Lees ook hier de eerste voorbeschouwing van het spel.