Geen credits voor Darksiders II-ontwikkelaars

wc-eend

User Interface-ontwikkelaar Xander Davis is boos dat THQ en Vigil Games zijn rol niet erkennen in de ontwikkeling van Darksiders II. Zijn naam en die van anderen staan niet in de aftiteling van het spel terwijl Davis wel vind dat dit hoort.

Davis geeft aan dat hij enkele maanden voor de originele releasedatum moest verhuizen en bizarre tijden heeft gewerkt met zijn team om een compleet nieuwe UI te maken. De oude was erg slecht en het management wilde een compleet vernieuwde interface. Toen Davis en zijn team voor zo'n 99% klaar waren en aangaven dat er iets meer tijd nodig was is het gehele team ontslagen.

De ontwikkelaar die er toen bijgehaald is wilde in eerste instantie de klus helemaal niet overnemen want die zag dezelfde problemen als Davis. De nieuwe ontwikkelaar is uiteindelijk toch gebleven na een salarisverhoging. Volgens Davis zijn dit soort dingen niet de enige wanpraktijken in de ontwikkelaarsindustrie. Het wordt gewoon geaccepteerd omdat alle ontwikkelaars de droom hebben om aan een AAA-titel te werken.

Ontwikkelaars zetten vaak mensen op de credits als ze in dienst zijn op het moment dat de game volledig af is. Davis en zijn team lopen hierdoor nu de credits mis maar zijn nog wel 99% verantwoordelijk voor de UI. THQ en Vigil Games hebben beide nog niet gereageerd.