"Core-gamers zorgen voor groei"

Kevin (KoosyNL)

Dat de gamesindustrie een een steeds groter wordende markt is zal velen niet verbazen. Het ziet het er zelfs naar uit dat in 2017 de jaarlijkse revenu van de gamesindustrie gegroeid zou kunnen zijn naar 70 miljard dollar. Dat heeft onderzoeksbureau DFC Intelligence onderzocht.

Ze denken dat de groei de komende jaren vooral door zal zetten op de digitale markt die in 2017 maar liefst 66% van de markt uit zal maken. Daarnaast zeggen de onderzoekers dat vooral de core-gamers, mannen tussen de 12 en 30 jaar, zijn die deze groei het meest zullen stimuleren. Dit is opmerkelijk want er wordt vooral vaak gedacht dat juist de casual-markt, die de laatste jaren het erg goed lijkt te doen, de komende jaren het sterkst zou groeien.

Volgens de onderzoekers is het erg belangrijk voor bedrijven om de core-gamer aan zich te binden. Anders dan de casual-gamers, zijn het de core-gamers die nog steeds het meeste geld uitgeven aan games.

“The bottom line, is core gamers spend money on products they like and right now the game offerings on sites like Facebook are simply not appealing to that demographics,”

Volgens het onderzoek zal de groei ook vooral de vinden zijn op de pc en zal de pc 39% van de markt bezitten in 2017. Console-games zouden 36% van de markt bezitten en 25% zal voor de mobiele markt zijn. Het succes van pc-titels zitten hem vooral in games al Diablo III, Minecraft, en League of Legends.