Meer problemen met purschuim vloer Nuon

Redactie

Meer families blijken met energieonderneming Nuon in de clinch te liggen over hun met purschuim geïsoleerde vloer. Dat heeft commercieel directeur van Nuon Erik Roddenhof vrijdagavond toegegeven in het televisieprogramma Nieuwsuur.

Vorige maand berichtte Nieuwsuur al over een familie, die negen maanden hun huis niet in kon omdat de gezinsleden dan ziekteverschijnselen kregen die ze toeschreven aan hun door Nuon met purschuim geïsoleerde vloer. Nuon gaf eerder aan dat dat gezin het enige was met dergelijke problemen.

De commercieel directeur gaf vrijdagavond echter toe dat er ook nog een ander gezin is met soortgelijke klachten. "Onze woordvoerder verwees op dat moment naar een gezondheidsclaim, maar er was toen ook een gezin met een geurclaim."

Roddenhof stelt dat Nuon niet goed is omgegaan met de klachten van de families. "We zijn verzand in brievenschrijverij." Volgens hem had iemand toen de klachten binnenkwamen in de auto moeten stappen om de problemen samen met de klanten op te lossen.

De commercieel directeur beloofde vrijdagavond dat Nuon de problemen van de gezinnen gaat oplossen. Ook is inmiddels besloten dat na elke vloerisolatie voortaan onafhankelijk wordt gecontroleerd of alles goed is gegaan en is de klachtenprocedure aangescherpt, 'zodat we elke klant direct spreken'.