Geen Kid Icarus-sequel in de nabije toekomst

Kid Icarus: Uprising kwam op 23 maart uit voor 3DS. Het spel kreeg over het algemeen positieve recensies en de verkoop gaat ook erg goed. Een sequel zou hierdoor een logische gedachte zijn. Masahiro Sakurai is echter niet van plan om in de nabije toekomst aan Kid Icarus te werken.

IGN vroeg aan Sakurai, die met zijn Projecet Sora-team het spel heeft gemaakt, of het zijn bedoeling was om een universum te creëren waar je gemakkelijk naar terug kunt gaan in toekomstige projecten. “If by ‘lasting universe’ you mean to ask if there's a sequel, the answer is no,” antwoorde Sakurai, “because we pushed a lot into the game in order to let people have this short yet deep experience, but the novelty of that would likely grow thin in the next game. For now, my thought is that perhaps we'll see someone else besides me make another Kid Icarus in another 25 years.”

De man achter Kirby en Smash Bros. vertelde ook over de ontwikkeling van Uprising. Volgens Sakurai was het essentieel om de toon van de eerste Kid Icarus te behouden. “No matter how much you change a game's genre and whatnot for the times, I think it's vital you never lose your respect for the original game”.

“With the first Kid Icarus, it's not a serious adventure - it has a more humorous bent to it, one you don't see in the original Legend of Zelda and Metroid that came out that generation. To embody that in a modern style, we made efforts not to have it seem like a run-of-the-mill battle - the story flow is really daring and unfolds in crazy ways that don't pay too much attention to the setting.”